Projekt X, czyli marketing internetowy w nowej branży - rozpoczęcie

Projekt X, czyli marketing internetowy w nowej branży - rozpoczęcie

Dodano 09 kwietnia 2019

Marketing internetowy można wykorzystać nie tylko w branży marketingu i w branżach związanych z internetem :) Właśnie z tego powodu rozpoczynam projekt X!

O projekcie X wspominałem już w artykule pt.: „Podsumowanie roku i plany na 2019”. Właściwie to tam zapowiadałem, że coś takiego w 2019 roku powstanie.

Po co uruchamiam Projekt X?

Jest przynajmniej kilka dużych i bardzo dużo małych powodów, dla których zdecydowałem się na ten krok. Na pewno jest to powód, o którym wspomniałem już w pierwszym punkcie. Chcę pokazać, że marketing internetowy jest skuteczny nie tylko w branżach związanych z marketingiem i internetem.

Po drugie, być może pamiętasz eksperyment, który poprowadziłem rok temu. Na tydzień stałem się właścicielem sklepu internetowego z akcesoriami dla dzieci i próbowałem coś sprzedać. Podsumowanie tamtego eksperymentu przeczytasz tu: „Sposoby na pierwszą sprzedaż w internecie – case study i mini strategia krok po kroku”.

No ale przecież nie zakłada się firmy na tydzień tylko na lata. Od wielu miesięcy miałem w planach kontynuację tamtego eksperymentu. Dostawałem też masę zachęt do ciągu dalszego. I tak się właśnie stanie dzięki projektowi X.

Można więc powiedzieć, że zupełnie od zera będę rozkręcać nową firmę. To też trochę tak, jakbym wykonywał usługi marketingowe dla jakiegoś swojego Klienta. Jednak tutaj wszystko będzie publicznie omawiane. Dzięki temu możesz wyciągnąć wnioski dla siebie.

W jakiej branży przeprowadzony będzie Projekt X?

W związku z tym, że ten blog działa w sektorze B2B (czyli firma dla firm), postanowiłem że projekt X będzie działał w sektorze B2C (czyli firma dla konsumentów). Co prawda mechanizmy sprzedaży są wszędzie jednakowe. Ale już konkretne przykłady dla każdej z tych branż będą zupełnie inne.

Rozpoczynam od bardzo wąskiej niszy. Będzie to uprawa własnych warzyw w warunkach domowych (we własnym, małym ogródku, na tarasie, a nawet na balkonie). Ale docelowo „firma” ma działać w branży zielonych domów.

O co chodzi z tymi zielonymi domami? Na pewno w ramach tego tematu wpisuje się zagadnienie domowej uprawy warzyw. Ale w miarę czasu, jak już zostaną zbudowane fundamenty, zakres działania rozszerzy się m.in. o zagadnienia związanie z pozyskiwaniem energii (np. fotowoltaika) czy też inteligentny dom.

Na czym będzie zarabiać projekt X?

Projekt X ma się zajmować przede wszystkim sprzedażą internetową, czyli tak naprawdę będzie sklepem online. Ma się to wpisywać w sklepowy eksperyment, o którym wspominałem we wstępie.

Niestety moja firma nie ma możliwości, by samodzielnie taki sklep obsłużyć. Dlatego projekt poprowadzę tylko od strony marketingu, organizacji i sprzedaży. Tak naprawdę wszystkie zamówienia będzie realizował inny, istniejący już sklep, któremu tylko będę przekazywać zamówienia. Marża (a właściwie prowizja) ze sprzedaży będzie z tego powodu dużo niższa.

Co za tym wszystkim idzie nie będzie to firma działająca stacjonarnie.

Jak będą wyglądały kolejne miesiące?

Niedawno rozmawiałem z jedną z Czytelniczek bloga. Zasugerowała mi napisanie artykułu na temat tego co robić rok przed założeniem firmy, żeby kiedy już się wystartuje, szybciej zauważyć efekty sprzedażowe.

W jednym artykule trudno byłoby to wszystko zmieścić. Ale dzięki projektowi X, mogę to zrobić. A zatem pierwsze miesiące (około pół roku) to będą po części przygotowania do startu firmy.

Poza tym będę wykorzystywać metody, dla których nie bardzo widziałem miejsce na tym blogu, jak np. Pinterest.

Mówiąc jednym zdaniem: pierwsze miesiące to będzie budowanie Społeczności, która w dniu startu firmy stanie się Klientami. Będzie to głównie praca nad SEO, social mediami i content marketingiem.

Gdzie i jak często będą publikowane postępy?

Oczywiście tutaj będę publikować relacje z postępów. Będą to różnego rodzaju statystyki i podsumowania. Będę pokazywać jakie działania i w jaki sposób zostały przeprowadzone oraz jakie dały efekty.

Jak często takie publikacje będą miały miejsce? Wtedy, kiedy uznam, że jest się czym podzielić :) Czyli np. zaplanowałem i zrealizowałem konkretną akcję na social media (np. konkurs) i chcę podzielić się szczegółami. Albo wtedy, kiedy zrealizowałem akcję reklamową lub promocyjną.

Część spraw będę też przemycał w codziennych mailach.

Natomiast najbardziej szczegółowe i najbardziej regularne aktualizacje będą się ukazywać w Księdze Miesięcznego Marketingu. Tam z każdym miesiącem będą realizowane i pokazywane efekty zadań wykonywanych w ramach księgi, ale także zupełnie inne zadania, o których w księdze nie mówię.

Możesz oczywiście także samodzielnie śledzić to co robię w ramach projektu X :) Znajdziesz go pod adresem www.szefowadomu.pl. I tutaj poniekąd wyjaśniła się kwestia związana z reklamami KMM, które wyemitowałem na Facebooku. Przewija się w nich motyw ogrodniczy, który jest związany właśnie z tematyką projektu X.

Podsumowanie

Dość krótki ten artykuł, jak na standardy, które panują na tym blogu... Ale kto powiedział, że wszystkie artykuły mają być jednakowe :) Potraktuj go więc jako wstęp do pozostałych publikacji na ten temat.

A teraz Twoja kolej. Jeśli uważasz, że podczas realizacji projektu powinienem uwzględnić coś konkretnego, odezwij się do mnie, korzystając np. z komentarzy poniżej.

Przeczytaj także:

 

Zdjęcie: Pixabay

 

Mam dla Ciebie coś jeszcze :)

Już teraz pobierz darmowego e-booka "Jak przestać uganiać się za Klientami i sprawić, by przychodzili do Ciebie sami".

 
E-book jest darmowy.
Podaj tylko swój adres email:

   

Copyright © Paweł Kępa (dawniej Mała Wiejska Firma). Wszelkie prawa zastrzeżone.

Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz akceptujesz Politykę Prywatności i politykę cookies.