Jak zwiększyć sprzedaż dzięki analityce - rozmowa z Krzysztofem Piądłowskim

Jak zwiększyć sprzedaż dzięki analityce - rozmowa z Krzysztofem Piądłowskim

Dodano

Do 11 odcinka podcastu zaprosiłem Krzysztofa Piądłowskiego. Rozmawiamy o tym, jak zwiększyć sprzedaż dzięki analityce.

Krzysztof w firmie, dla której pracuje, odpowiedzialny jest za analizę zdarzeń na stronie oraz w sklepie internetowym, a następnie za optymalizację fragmentów procesu sprzedażowego, które niezbyt dobrze sobie radzą i są wąskimi gardłami całego systemu.

Jak zwiększyć sprzedaż dzięki analityce?

Podcast jest dość długi i rozmawiamy o dość technicznych sprawach, które wielu osobom mogą kojarzyć się jako coś trudnego i nudnego. Mimo tych pierwszych skojarzeń bardzo mocno zachęcam Cię do wysłuchania całości. Dlaczego? Już wyjaśniam.

W naszej rozmowie omawiamy pierwsze, najbardziej podstawowe kroki, które powinien wykonać każdy, kto chce zdobywać Klientów przez internet. Od tego wszystko się zaczyna. A warto zacząć chociażby od instalacji statystyk Google Analytics.

Ale co konkretnie z tej analizy wynika?

1: Lepsze reklamy

Reklama jest pierwszym krokiem, w którym przyszyły Klient spotyka Twoją firmę. Analiza pozwala porównać, która z emitowanych reklam była bardziej skuteczna i jak bardzo przekładała się na sprzedaż.

2: Nowe ścieżki zakupowe

Dzięki analizom, możesz tworzyć nowe ścieżki zakupowe (lejki sprzedażowe) dla swoich Klientów. Najlepiej przeanalizować, na co wcześniej reagowali Klienci i wg tego schematu zaprojektować ścieżkę dla kolejnego produktu.

3: Content marketing

Analiza pozwala stwierdzić, jakie treści cieszą się największym zainteresowaniem, a dzięki temu wiesz, jakich treści tworzyć więcej. Analiza pozwala też dokładnie dowiedzieć się, które treści przełożyły się na największą liczbę Klientów. Takie treści warto promować np. przez reklamy na Facebooku.

4: Podobni Klienci

Analiza pozwala stwierdzić jakie osoby dotychczas były Twoimi Klientami. Na tej podstawie możesz zdecydować do jakiej grupy emitować większą liczbę reklam i kierować działania promocyjne.

To tylko niektóre tematy, jakie poruszyliśmy podczas naszej rozmowy. Generalnie przeszliśmy przedyskutowaliśmy całą ścieżkę, jaką przechodzi Klient od zobaczenia Twojej reklamy aż do zakupu i to, jakie sprawy możemy przeanalizować na tej ścieżce.

Krzysztof omówił też kilka najważniejszych wykresów i raportów, jakie warto obserwować we wspomnianym wcześniej Google Analytics.

System pucharowy w analityce

Analityka to porównywanie danych. Najłatwiej jest je porównać, prezentując Klientowi 2 wersje czegoś i sprawdzenie, która będzie lepsza. I taki najbardziej podstawowy przykład to ulotki. Jednego tygodnia wręczasz Klientom pierwszą wersję ulotki. Drugiego tygodnia – drugą wersję. I na podstawie odzewu, jak w meczu, sprawdzasz która ulotka zdobyła więcej Klientów.

Wiesz już dzięki temu, że np. ulotka numer 2 jest lepsza i w kolejnej edycji (w trzecim tygodniu) możesz jej użyć, z przekonaniem, że będzie działała lepiej.

To jest właśnie system pucharowy, który Krzysztof stosuje podczas optymalizacji swoich działań marketingowych. System pucharowy oznacza jednak, że w kolejnej rundzie czeka następny zawodnik.

Projektuję więc nową ulotkę i porównuję jej efekty z efektami poprzedniego zwycięzcy. I tak dalej i tak dalej.

Dokładnie w ten sam sposób, czyli systemem pucharowym (fachowo nazywa się to testami A/B), możesz testować każdą rzecz na swojej stronie internetowej i w sklepie. Porównaj czy lepiej działa zdjęcie A czy B Twojego produktu. Czy lepiej działa opis A czy B. Czy lepiej działa na Facebooku reklama A czy B.

Posłuchaj lub obejrzyj

Podcastu możesz wysłuchać poniżej.

Możesz też skorzystać z wersji na YouTube.

Możesz też odnaleźć podcast w swojej aplikacji do odtwarzania takich audycji. Z miesiąca na miesiąc jest on dostępny w coraz większej liczbie miejsc. Odcinek znajdziesz więc w iTunes, Stitcherze, Podcast Addict, Spotify itd.

W swojej aplikacji do słuchania podcastów wyszukaj po prostu „Paweł Kępa” lub „Ty vs Marketing” i zasubskrybuj. Wtedy będziesz automatycznie otrzymywać powiadomienia o nowych odcinkach.

A jeśli podcast Ci się podoba, oceń go w swojej aplikacji. Będę za to ogromnie wdzięczny :)

Wymienione linki

 

Przeczytaj także:

 

Oceń artykuł:  

 

Mam dla Ciebie coś jeszcze :)

Już teraz pobierz darmowego e-booka "Jak przestać uganiać się za Klientami i sprawić, by przychodzili do Ciebie sami".

 
E-book jest darmowy.
Podaj tylko swój adres email:

   

Copyright © Paweł Kępa. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz akceptujesz Politykę Prywatności i politykę cookies.