2 sposoby skalowania reklam na Facebooku

2 sposoby skalowania reklam na Facebooku

Dodano

Reklamujesz się na Facebooku, zazwyczaj za niskie stawki. Nagle jednak widzisz, że jedna z przeprowadzanych reklam przynosi bardzo dobre rezultaty. O wiele lepsze, niż pozostałe reklamy. Przede wszystkim, odejmując koszt od zarobków, które dzięki reklamie uzyskujesz, jesteś na plusie. Czas najwyższy na to, aby podnieść budżet takiej reklamy. Ale jak zrobić to dobrze? Właśnie tym, zajmiemy się poniżej.

Nieważne od tego, jaki rodzaj biznesu prowadzisz. Czy to biznes online, sklep internetowy czy innego rodzaju portal, albo też lokalna firma usługowa lub sklep stacjonarny, to właśnie dla Ciebie stworzone zostały reklamy Na Facebooku. To właśnie dla tych małych firm działają one najskuteczniej.

Przejdźmy jednak do rzecz. Poniżej przedstawię 2 strategie skalowania reklam na Facebooku. I wcale nie odbywa się to w ten sposób, że jeśli teraz wrzucasz w każdą reklamę 100 zł, to podnosisz tą kwotę do 1000 zł lub więcej. W ten sposób oddajesz część pieniędzy Facebookowi za darmo. To, ile włożysz w reklamę będzie miało wpływ na to, ile zarobisz.

Strategia 1

Poniżej pokazuję Ci opis słowny, ale schemat zobaczysz też na obrazku poniżej.

  • Zgodnie ze strategią, jaką przedstawiałem we wcześniejszych artykułach, na temat facebookowych reklam (do przeczytania TUTAJ i TUTAJ), zaczynasz od budżetu 5 zł dziennie i ustawiasz emisję na 5 dni.
  • W przypadku, gdy dana reklama przez 5 dni nie przyniosła pozytywnego skutku, czyli nie było żadnej sprzedaży, albo była ona poniżej wydatków, zakończ taką reklamę po tych 5 dniach.
  • Jeśli natomiast dana reklama przez 5 dni przyniosła Ci zarobek, to przedłużasz ją o kolejne 5 dni i jednocześnie podnosisz budżet do 10 zł dziennie.
  • Ponownie sprawdzasz efekty dopiero po 5 dniach (w ogóle nie zaglądaj do tych reklam wcześniej) i jeśli reklama przez ten czas będzie przynosiła stratę, to wracasz do budżetu 5 zł dziennie, na kolejne 5 dni.
  • Jeśli natomiast były efekty i reklama przyniosła zarobek, podwyższasz dzienny budżet o 25%, czyli do 12,50 zł.
  • Powtarzasz daną czynność tak długo jak reklama przynosi efekty, podnosząc budżet co 5 dni. Jeśli przestanie przynosić zarobek, to stopniowo obniżasz budżet aż do wyłączenia reklamy. Reklamę, która przez długi czas przynosi efekty zostaw w emisji przez jak najdłuższy okres. W pewnym momencie użytkownicy będą jednak przesyceni, wtedy właśnie będzie czas na jej usunięcie.

 

Jest to dość prostu sposób, gdzie nie musisz ryzykować dużymi sumami. Mam nadzieję, że wszystko w tej pierwszej strategii było jasne, ale dodatkowo załączam poniżej schemat blokowy tego sposobu.

Strategia 2

Sposób numer 2 jest trochę bardziej ryzykowny w stosunku do pierwszego, ponieważ w grę zaczynają wchodzić wyższe stawki. Jak jednak zauważysz, jest on dość zbliżony do pierwszego schematu. I wszystko odbywa się następująco.

  • Zacznij jak zwykle od budżetu 5 zł dziennie, dla każdej reklamy i pozwól reklamie działać przez 5 kolejnych dni, aby zebrać odpowiednią ilość danych
  • Jeśli dana kreacja nie przynosi żadnego efektu, to oczywiście wyłączasz ją. Jeśli są efekty i reklama przynosi zysk po odjęciu kosztów, to zwiększasz budżet do 20 zł. Zostawiasz reklamę na kolejne 5 dni, nawet do tygodnia.
  • Jeśli w ciągu minionych dni reklama nie przynosiła pozytywnych efektów, zakończ ją bez obniżania budżetu.
  • Jeśli natomiast w ciągu poprzednich 5-7 dni reklama przynosiła zyski, to podnieś budżet do 50 zł dziennie.
  • Sprawdzasz efekty po kolejnych 5-7 dniach. Jeśli są efekty, to podwyższasz budżet o 50 zł na dzień (razem masz inwestujesz już 100 zł dziennie).
  • Jeśli efektów brak i reklama nie przynosi zysków lub są one dużo poniżej oczekiwań, to wyłączasz reklamę.
  • Sprawdzasz kampanię co 5-7 kolejnych dni. Jeśli przynosi efekty i zarabiasz to podnosisz stawkę o kolejne 50 zł dziennie. Jeśli efekty są ujemne to reklamę wyłączasz.

 

Jak widzisz, w sposobie drugim stawki są już dużo wyższe. Nie wracasz też do budżetu z poprzedniego tygodnia w przypadku niepowodzeń. Inwestowane pieniądze w tym momencie są już tak duże, że obniżanie stawki spowoduje tylko kolejne straty. Poniżej załączam jeszcze graficzne przedstawienie strategii numer 2.

Przewodnik po Facebooku

Ten artykuł zawiera tylko część wiedzy i tego, co można osiągnąć za pomocą Facebooka oraz narzędzi, które ten serwis oferuje.

Więcej z nich znajdziesz w ebooku pt.: "Twoja firma na Facebooku - przewodnik totalny".

Uszeregowałem w nim wszystko o czym pisałem już na tym blogu, poukładałem w całość i oddaję do Twojej dyspozycji. Wszystko po to, by dużo łatwiej się korzystało z całego tego ogromu wiedzy.

Ale to nie wszystko. Bo w ebooku znajdziesz też mnóstwo przykładów, m.in. szczegółowe omówienie reklam, które stosuję, wraz z rezultatami jakie osiągnęły.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Podsumowanie

Z reklamami na Facebooku jest tak, że jeśli na początku, tzn. przy niskich budżetach przynoszą one pozytywne efekty i zarabiasz, to identycznie będzie też po podniesieniu stawek. Dzieje się tak dlatego, że facebookowe reklamy oparte są o system sztucznej inteligencji. W kolejnych dniach emisji reklamy, system ten uczy się, jacy użytkownicy kierowani na Twoje reklamy zostawiają u Ciebie pieniądze. Następnie podsyła Ci jeszcze więcej podobnych osób. Facebook, jak nikt inny zna bowiem swoich użytkowników.

A jak wyglądają Twoje reklamy na Facebooku? Jaką strategią się kierujesz podczas ustawiania stawek? Analizujesz efekty reklam i wyciągasz z nich wnioski? Podziel się swoimi uwagami w komentarzach poniżej. Napisz też, z czym masz problemy podczas tworzenia reklam. Dziękuję za wszystkie dotychczasowe maile i jak zwykle także tam, czekam na nowe wiadomości, jeśli wolisz tą drogę komunikacji. Na pewno odpowiem każdemu, kto wyśle maila lub zostawi komentarz!

Przeczytaj także:

 

Zdjęcie: Pixabay

Oceń artykuł:  

 

Mam dla Ciebie coś jeszcze :)

Już teraz pobierz darmowego e-booka "Jak przestać uganiać się za Klientami i sprawić, by przychodzili do Ciebie sami".

 
E-book jest darmowy.
Podaj tylko swój adres email:

   

Copyright © Paweł Kępa. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz akceptujesz Politykę Prywatności i politykę cookies.