Dodano 16 czerwca 2017
Wokół nas pojawia się coraz więcej usług abonamentowych. W ten właśnie sposób opłacasz swoje rachunki za telefon czy telewizję. A w firmie? Być może korzystasz z narzędzi takich jak Brand24 do monitorowania internetu na tematy związane z Twoją firmą lub branżą. W jednym z poprzednich artykułów (TUTAJ) pisałem o zarządzaniu zadaniami w małej firmie w oparciu o narzędzia takie jak Nozbe. Może używasz któregoś z narzędzi do email markeingu – np. FreshMail czy GetResponse. Za wszystkie te narzędzia pobierana jest co miesiąc stała opłata abonamentowa.
Również serwery czy same strony internetowe są dostępne w abonamencie. Zaczęło się od wejścia na polski rynek firmy 1and1, która w chwili obecnej jest zamykana. Ale można też skorzystać z ofert gigantów, czyli firm home.pl i nazwa.pl. One też udostępniają usługę opłacania stron w abonamencie. Są to co prawda strony oparte na prostych gotowych szablonach. Zazwyczaj posiadają ograniczenia, chociażby w liczbie podtron, jakie można dodać. Poza tym wszystko to odbijają sobie w opłacie za serwer, za który trzeba już konkretnie zapłacić. Dodatkowo, po roku miesięczna opłata za korzystanie ze strony również wzrasta.
Wiadomo, że strona jest ważna a nawet bardzo ważna dla każdej, zwłaszcza małej firmy. Ale jeszcze ważniejsze jest by była ona zrobiona dobrze. Od jakiegoś czasu stwierdzam, że wygląd strony, na który wszyscy zamawiający strony, zwracają tak dużą uwagę nie jest nawet w połowie tak ważny, jak to aby spełniała ona swój cel. Strona może bowiem wyglądać prosto, bez przeładowanej grafiki a mimo to przynosić lepsze efekty.
Dzieje się tak dlatego, że graficzne bajery sprawiają, że odciągasz Klientów, którzy ją odwiedzają, od głównego celu. Klient ogląda obrazki, animacje, kolorowe hasła, klika w różne linki i w efekcie stwierdza, że nie znalazł tego, czego szukał. Opuszcza stronę i już nigdy więcej nie wraca. Idzie do konkurencji. Jeszcze gorzej jest w przypadku, kiedy strona jest tak przeładowana, że Klienci opuszczają ją natychmiast po wejściu.
Strona zatem powinna być prosta i prowadzić do celu, jaki przed nią stawiasz. Prosta nie znaczy jednak brzydka. Prosta znaczy czysta, uporządkowana i czytelna. A jaki powinien być cel? Sprzedaż, sprowokowanie do kontaktu z Tobą, wszystko co przybliża Cię do zwiększania zysków Twojej firmy.
Niezależnie od tego czy prowadzisz firmę małą czy dużą, to interesuje Cię to samo. Zwiększanie zysków. Po tym krókim wstępie wiesz już dlaczego dobre strony kosztują więcej. Przekrój cenowy jest różny – możesz kupić stronę za kilkaset złotych od studenta, ucznia pobliskiego technikum albo siostrzeca, który zna się na komputerach. Możesz zamówić ją w agencji reklamowej i zapłacić 2-3 albo 5 czy 10 tysięcy. Wydatek jest nieunikniony. Ale po co wydawać tyle od razu?
I tutaj nie tylko startujące firmy mają z tym problem. Także te, które działają na rynku już kilka czy kilkanaście lat mają kłopot z zapłaceniem za dobrą stronę internetową. Właśnie dlatego idea płacenia za nią w formie miesięcznego abonamentu może okazać się dobrym pomysłem.
Wymieniać można by dalej. Każdy znajdzie swój powód dla którego nie chce się rozstawać od razu ze znaczną sumą pieniędzy. Każdy też znajdzie powód, dla którego woli zapłacić znaną kwotę raz w miesiącu.
Tworzeniem stron ineternetowych zajmuję się od kilkunastu lat. Zawsze, raz częściej, raz rzadziej, spotykałem się z różnego rodzaju obiekcjami na temat kwoty, jaką należy zapłacić za wykonanie takiej strony. Oferowałem różnego rodzaju rozwiązania. Były np. strony tworzone w całości indywidualnie, które są najdroższą ofertą. Były też różnego rodzaju tańsze usługi, takie jak strony tworzone na szablonach.
Od niedawna postanowiłem jednak przygotować usługę opartą o comiesięczne płatności abonamentowe. Spotkało się to z bardzo dobrym przyjęciem podczas rozmów z Klientami. Pojawiły się już pierwsze zamówienia. Robię to jednak inaczej niż wszystkie inne firmy, które oferują podobne rozwiązania z jakimi się spotkałem.
Wszystko bowiem wykonywane jest tak samo, jak podczas gdy Klient płaci za całość od razu. Czyli strona jest tworzona od początku do końca zgodnie z wymogami i ustaleniami z Klientem. Opłata jest jednak rozbijana na 24 raty. Ale to nie wszystko, bo dzięki temu, że jest to stała comiesięczna opłata, to Klient zyskuje dzięki temu szereg wartościowych dodatków, takich jak:
Tych dodatkowych rzeczy jest jeszcze więcej. Zresztą możesz się o tym przekonać. Chętnie o wszystkim szczegółowo Ci opowiem, jeśli będzie taka potrzeba. Daj znać :) Nie o to chodzi w tym artykule.
Najważniejsze jest to, że strona podlega stałym aktualizacjom i kontroli mojego zespołu. Są to oczywiście zabiegi podstawowe, ale bardzo ważne w obecnych czasach. Nie jest bowiem sztuką zrobienie strony. To dopiero początek i cała zabawa zaczyna się dopiero od tego momentu. Kiedy to stronę trzeba wypromować i stale aktualizować. Czasy kiedy nową stronę firmową tworzyło się raz na pięć lat a później o niej zapominano, już dawno i bezpowrotnie minęły.
Oczywiście zawsze masz możliwość dokupienia takich usług dodatkowych zarówno w momencie, kiedy za stronę płacisz co miesiąc jak i w przypadku gdy zapłacisz za nią raz. Przeznaczasz wtedy dodatkowe pieniądza (zazwyczaj również w płatnościach miesięcznych), na te działania które przyniosą wg Ciebie najlepszy efekt, np. reklamę na Facebooku, Adwordsy czy content marketing.
Jeśli uważasz, że systematyczność to Twoja dobra strona i samodzielnie podołasz tym zadaniom, to nie musisz nawet nikogo wynajmować. Ja jednak uważam, że w tym momencie lepiej zająć się firmą i tego typu zadań zlecać innym osobom, które mają szerszę wiedzę w tym zakresie. Zresztą jak każde inne zadanie, typu pękła rura i trzeba wymienić, czy zepsuła się lodówka i trzeba naprawić. Tak samo i ty chcesz aby Klienci kupowali Twoje towar lub usługi a nie wykonywali tego sami.
Podsumowując, i jedno i drugie rozwiązanie ma swoje plusy i minusy. Wybierając którkolwiek z nich sprawdź, co zawarte jest w ofercie cenowej. Niestety już na tym poziomie da się wyłapać pewne szczegóły i odrzucić najsłabsze oferty.
Specjalnie po to przygotowałem dla Ciebie listę kontrolną. Jeśli poszukujesz wykonawcy strony internetowej, sprawdź czy potrafi zapewnić Ci w standardzie wszystkie wymienione punkty. Jeśli nie wszystkie, to ile z nich potrafi zaspokoić bez naruszania Twojego biznesu. Powiem tylko, że tworząc strony dla swoich Klientów spełniam wszystkie punkty z tej listy. Listę pobierzesz poniżej w formie pliku PDF. Wydrukuj go i wykorzystaj przy rozmowie z każdą z agencji lub osób, które mogłyby dla Ciebie taką stronę wykonać. Mnie również możesz przepytać :)
A jeśli po lekturze tego artykułu pojawiły Ci się w głowie jakieś dodatkowe pytania lub wątpliwości, to napisz do mnie maila. Natomiast jeśli chcesz się podzielić z innymi swoimi opiniami na temat swojej strony internetowej, albo takiego rozwiązania, które najbardziej Tobie przypadłoby do gustu, to zostaw komentarz poniżej lub na Facebooku. Odpowiedm na każdego maila i komentarz :)
Jeśli nie masz jeszcze w ogóle strony www lub chcesz ją stworzyć od nowa, i chcesz aby ktoś zainstalował Ci stronę (która będzie bazą do rozwoju, jaki opisałem powyżej), wykorzystując do tego WordPress, to skorzystaj z poniższego przycisku
Zdjęcie: Pixabay
Chcesz dowiedzieć się:
● co dokładnie wpisują w Google osoby, które mogłyby być Twoimi Klientami
● ile jest takich osób każdego miesiąca, a co za tym idzie, ilu z nich może stać się Twoimi Klientami
● jakich aplikacji (darmowych i płatnych) użyć, by zdobyć takie dane oraz gdzie je znaleźć
Jeśli tak, to przygotowałem nagranie video na ten temat!
Już teraz pobierz darmowy samouczek "PUSZKA czyli Przestań Uganiać Się Za Klientami i spraw, by przychodzili do Ciebie sami".
Samouczek jest darmowy.
Podaj tylko imię i swój adres email: