Dropshipping – lista hurtowni i jak wybrać

Dropshipping – lista hurtowni i jak wybrać

Dodano       Dropshipping – lista hurtowni i jak wybrać 5.00 / 5 (6)

W ciągu ostatnich kilku tygodni dostałem sporo pytań o dropshipping, a konkretnie o hurtownie, które działają w tym modelu. Poza listą hurtowni, przygotowałem też krótki poradnik na ten temat.

Przede wszystkim ten artykuł to pewnego rodzaju kontynuacja mojego eksperymentu, w którym założyłem sklep internetowy. Więcej na ten temat przeczytasz w artykułach:

 

Tamten eksperyment był po prostu sposobem na przetestowanie pomysłu na biznes. A zamówienia przekazywałem po prostu do innego sklepu internetowego. Oczywiście tak działać się nie da, jeśli myślisz o tym, by Twój sklep zarabiał. W dłuższej perspektywie należy znaleźć hurtownię, która dostarczy towar taniej. Stąd pomysł na niniejszą listę.

A co będzie dalej, w poradnikowej części tego artykułu? Wybiorę sobie jedną z poniższych branż i pokażę, jakimi krokami warto się kierować dalej. Nie jest bowiem tajemnicą, że marże w dropshippingu będą niższe niż w przypadku posiadania własnego towaru. Warto więc dobrze wybrać, a później swój wybór w interesujący sposób przedstawić przyszłym Klientom.

Lista hurtowni dropshipping

Na początek, zgodnie z obietnicą, zamieszczam listę hurtowni działających w modelu dropshipping w naszym kraju. Lista pochodzi m.in. stąd, ale poukładałem ją wg branż.

Bardzo przepraszam za brak linków poniżej. Tzn linki są, ale nie można w nie kliknąć. Trzeba je skopiować i wkleić w pasek adresu przeglądarki. Dlaczego tak? Jak widzisz tych hurtowni jest sporo, a nie chcę być uznany przez Google za spamerską stronę internetową.

Uwaga: może się też zdarzyć tak, że niektóre hurtownie przestały istnieć i link nie działa.

A zatem lista 191 hurtowni dropshippingowych poniżej :)

Bielizna (11)

  • http://anp.com.pl/
  • http://b2b.aren.net.pl/
  • http://bieliznacentrum.pl/
  • http://efekthurt.pl/
  • http://kalimo.de/
  • http://kontri.pl/
  • http://matterhorn.pl/
  • http://hurt.nife.pl/
  • http://hurtownia-olenka.pl/
  • http://tabu.com.pl/
  • http://vmp.com.pl/

 

Biuro i firma (2)

  • http://luka.pl/
  • http://www.seneks.pl/

 

Biżuteria (5)

  • http://chicochica.pl/
  • https://www.ecarla.pl/
  • http://rodium.pl/
  • http://silver.ag/
  • http://staviori.biz/

 

Dom i ogród (10)

  • http://beta-polska.pl/
  • http://darymex.com/
  • http://domogrodimy.pl/
  • http://hechtpolska.pl/
  • http://kinghome.pl/
  • http://hurt.ramiz.pl/
  • http://sollux-lighting.pl/
  • http://wetro.pl/
  • http://zapachdomu.pl/
  • http://www.zumaline.com/

 

Dziecięce / Zabawki (24)

  • http://abckid.pl/
  • http://amokado.pl/
  • http://sklep.benbaby.pl/
  • http://bighurt.pl/
  • http://centralazabawek.pl/
  • http://cocomilo.pl/
  • https://b2b.g3poland.com/
  • http://gatito.pl/
  • http://gimmik.pl/
  • http://www.hasta.pl/
  • http://www.ikonka.com.pl/
  • http://kecja.pl/
  • http://leantoys.pl/
  • http://leker.pl/
  • http://naszedzieci.pl/
  • http://toys.navoorbico.pl/
  • http://zabawkipanda.pl/
  • http://pminvestment.pl/
  • http://hurt.ramiz.pl/
  • http://rekman.com.pl/
  • http://sevenpolska.com/
  • http://www.solution-bc.pl/
  • http://hurt.super-toys.pl/
  • http://www.ultimar.pl/

 

Elektronika (33)

  • http://ab.pl/
  • http://action.pl/
  • http://www.alstor.pl/
  • http://delta.poznan.pl/
  • http://dmtrade.pl/
  • http://pl.eetgroup.com/
  • http://ekomsa.pl/
  • http://www.eltrox.pl/
  • http://entatech.com/
  • http://fen.pl/
  • http://forcetop.com/
  • http://swiatbaterii.pl/
  • http://homescreen.pl/
  • http://impakt.com.pl/
  • http://incom.pl/
  • http://k2distribution.pl/
  • http://www.lamaplus.com.pl/
  • http://lechpol.eu/
  • http://mixmedia.pl/
  • http://www.movano.pl/
  • http://multioffice.pl/
  • http://ntt.pl/
  • http://partnertelekom.pl/
  • http://platinet.pl/
  • http://www.polcan.pl/
  • http://www.scorpio-polska.pl/
  • http://www.sempler.pl/
  • http://techdata.pl/
  • http://www.telepart.com/
  • http://telforceone.pl/
  • http://thi.pl/
  • http://www.veracomp.pl/
  • http://yamo.pl/

 

Erotyka (6)

  • http://bossoftoys.pl/
  • http://eroplace.pl/
  • http://ftoys.pl/
  • http://www.ifc.pl/
  • http://hurt.one-project.pl/
  • http://playroom.pl/

 

Gadżety (6)

  • http://gadget-master.pl/
  • http://hurtgiftworld.iai-shop.com/
  • http://handlosfera.pl/
  • http://www.par.com.pl/
  • http://www.pfconcept.com/
  • http://rcpro.pl/

 

Gastronomia (10)

  • http://btrzy.pl/
  • http://www.bartscher.com/
  • http://emaks.pl/
  • http://www.hendi.pl/
  • http://restoquality.pl/
  • http://www.rmgastro.pl/
  • http://www.sodapluss.pl/
  • http://stalgast.com/
  • https://tomgast.pl/
  • http://yatogastro.com/

 

Gry (2)

  • http://bard.pl/
  • http://hurt.rebel.pl/

 

Kosmetyki (6)

  • https://www.perfumy-hurt.pl/
  • http://greenport24.pl/
  • http://macrovita.pl/
  • http://malowia.pl/
  • http://primaveraperfum.pl/
  • http://sonia.pl/

 

Książki / E-booki (12)

  • http://arttravel.pl/
  • http://ateneum.net.pl/
  • http://dictum.pl/
  • http://difin.pl/
  • http://greg.pl/
  • http://helion.pl/
  • http://milo2000.pl/
  • http://onepress.pl/
  • http://platon.com.pl/
  • http://proszynski.pl/
  • http://super-siodemka.pl/
  • http://nextoapi.pl/

 

Meble (4)

  • http://halmar.pl/
  • http://www.pro-wellness.pl/
  • http://b2bquadre.pl/
  • http://www.signal.pl/

 

Medycyna (1)

  • http://novamed.pl/

 

Militaria (2)

  • http://sharg.pl/
  • http://kolter.pl/

 

Motoryzacja (4)

  • http://artgum.com.pl/
  • http://godrive.pl/
  • http://www.jrmotors.pl/
  • http://nowegumy.pl/

 

Odzież i galanteria (16)

  • http://bagexpress.pl/
  • http://ehurt.js.com.pl/
  • http://fashiondropshippers.com/
  • http://figl.pl/
  • https://hurt.galarti.pl/
  • http://www.globaltexfashion.com/
  • http://torebkihurt.pl/
  • http://merlitz.eu/
  • http://www.numoco.com/
  • http://hurtownia.proman-czapki.pl/
  • http://ptakmodahurt.pl/
  • http://sosimply.pl/
  • http://www.texet.pl/
  • http://www.verostilo.com/
  • http://vooc.pl/
  • http://yournewstyle.pl/

 

Obrazy (2)

  • http://artb2b.pl/
  • http://www.bimago.pl/

 

Obuwie (2)

  • http://hurt.czasnabuty.pl/
  • http://merg.pl/

 

Przemysł (4)

  • http://artbhp.pl/
  • http://aw-narzedzia.pl/
  • http://toya24.pl/
  • http://unimet.pl/

 

Sport (10)

  • http://abisal.pl/
  • http://www.hurtowniasportowa.eu/
  • http://hurtowniasportowa.net/
  • http://www.e-insportline.pl/
  • http://sport-hurtowo.pl/
  • https://marba-sport.pl/
  • http://spokey.pl/
  • http://www.sportbazar.pl/
  • http://sportech.pl/
  • http://uniquesports.pl/

 

Spożywcze (2)

  • http://bioplanet.pl/
  • http://naturamed.com.pl/

 

Wielobranżowe (12)

  • http://4kraft.com/
  • http://eu-trade.com.pl/
  • http://www.eukasa.pl/
  • http://www.euro-trade.pl/
  • http://hurtowniak.pl/
  • http://kemis.pl/
  • http://kokiskashop.pl/
  • http://www.maxy.pl/
  • http://malopolski.com.pl/
  • http://multistore.pl/
  • http://www.profit-plus.eu/
  • http://victoriasport.pl/

 

Zegarki (3)

  • http://alfabit.eu/
  • http://outletwatch.pl/
  • http://hurtownia.tayma.pl/

 

Zoologia (2)

  • http://molos.com.pl/
  • http://www.recovet.pl/

 

Wybieram branżę sklepu dropshipping

Powyżej widzisz listę 25 branż. Na pewno widzisz, że jeszcze czegoś tu brakuje. Być może po prostu nie ma takich hurtowni. No ale jest w czym wybierać. Każdy powinien znaleźć coś dla siebie.

Właśnie – dla siebie. Zakładając pierwszy sklep internetowy (nie tylko w modelu dropshipping) warto mieć pojęcie o branży do której chcesz wejść. Pojęcie to nie znaczy, że musisz być absolutnym ekspertem we wszystkim co z tą branżą związane.

Powiedzmy, że jesteś właśnie na etapie urządzania domu i lubisz się tym zajmować. Masz spore rozeznanie, bo przeglądasz magazyny z aranżacjami, czytasz opinie innych itd. Wiesz co w trawie piszczy.

Słowem: potrzebujesz informacji na początek. Taka wiedza przydaje się chociażby w pierwszych próbach reklamowania takiego sklepu. Dzięki temu łatwiej jest Ci tworzyć posty na social media czy wynajdywać frazy do pozycjonowania w Google. Już nie mówiąc o tym, że dzięki temu łatwiej będzie Ci tworzyć opisy produktów do sklepu.

Owszem – hurtownie dropshipping dostarczają podstawowych opisów. Ale jeśli chcesz się czymś wyróżnić, a tym bardziej jeśli chcesz wskoczyć na pierwsze miejsca w Google to potrzebne Ci będą indywidualne opisy. Wszystko możesz znaleźć w internecie, ale mając początkową wiedzę, będzie Ci dużo łatwiej.

Nawiązanie kontaktu z hurtownią dropshipping

Żeby nam było łatwiej w dalszych przykładach, ustalmy sobie, że mój sklep będzie działał w branży kosmetyków. Przeglądam więc wszystkie linki z tej branży, które znajdują się na powyższej liście hurtowni.

Jak wygląda nawiązanie kontaktu? Bardzo różnie! Niektóre hurtownie mają gotowe moduły, a nawet wtyczki, które można zainstalować bezpośrednio w sklepie. Inne wymagają ręcznego kontaktu np. przez wysłanie maila.

Ten tradycyjny kontakt jest niestety uciążliwy. Ale to przecie dopiero początek przygody ze sklepem. Będą zdarzały się jeszcze bardziej uciążliwe sytuacje w przyszłości.

W każdym razie, po przejściu całego tego rejestracyjnego sita, zostaną ustalone dla Ciebie ceny. W niektórych przypadkach hurtownie same narzucają rabat dla sklepu przy początkach współpracy. Negocjacje zazwyczaj są możliwe później, kiedy już zaczniesz sprzedawać na tyle dużo, że hurtownia będzie chciała negocjować.

No ale ten moment kiedy masz ceny to czas na zatowarowanie sklepu. Takie hurtownie najczęściej mają swoje integracje. Czyli lista produktów automatycznie wciągana jest do Twojego sklepu i aktualizowane stany magazynowe. Twoim zadaniem jest tylko pozyskiwać Klientów. Całą obsługą zamówienia zajmuje się już hurtownia.

Mówiłem już o niskich marżach, ale oszczędzasz m.in. na tym, że nie musisz zajmować się pakowaniem i wysyłką.

Sposób na niskie marże

Jest jednak jeszcze jeden sposób na niskie marże, którego chętnie używam. Działa nie tylko w dropshippingu :)

Chodzi o tworzenie przeróżnych zestawów. Weźmy te nasze kosmetyki. Tutaj możliwości jest aż nadto, np.:

  • na urodziny
  • na rocznicę
  • na zmarszczki
  • na suchą skórę
  • na bujne włosy
  • dla kobiet 40+ (ale też 50, 60, 70 i 80+)
  • itd.

 

O co chodzi z tymi zestawami? Chodzi o to, że nawet jeśli konkurencyjny sklep sprzedaje te same produkty co ty, to bardzo rzadko się zdarzy, że w ofercie będzie miał dokładnie takie same zestawy (o ile w ogóle będzie miał zestawy).

Technicznie taki zestaw to po prostu nowy produkt w sklepie, w którego opisie mówisz o tym, z jakich elementów się składa.

Ale teraz bardzo ważna sprawa – Twoja marża i zarobek na takim zestawie. Powiedzmy, że zestaw składa się z 3 produktów: dwóch kremów (na dzień i na noc) oraz żelu. Na każdy z tych produktów osobno masz marżę 20% i rozkłada się to następująco:

  • krem na noc kosztuje w hurtowni 40 zł, a u Ciebie 50 zł.
  • krem na dzień kosztuje w hurtowni 40 zł, a u Ciebie 50 zł.
  • żel kosztuje w hurtowni 20 zł, a u Ciebie 25 zł.

 

Sprzedając wszystkie produkty osobno, zarabiasz 25 zł. Problem jednak często jest taki, że Klient kupuje 1 produkt, czasami 2. I nie koniecznie w takiej konfiguracji jak powyżej.

A zestaw zachęca do zakupu trzech od razu. A tym bardziej wtedy, kiedy wiąże się to z obniżką (nawet minimalną). Marża na zestaw może więc wynieść 15 zł (zamiast 25 przy osobnych produktach).

Dzieje się jednak kilka rzeczy. Po pierwsze i tak zarabiasz więcej. 15 zł zamiast 5 lub 10, gdyby Klient kupił tylko 1 produkt. Po drugie hurtownia widzi, że sprzedajesz więcej jej towarów i jest skłonna dać Ci większy rabat. Po trzecie Twoich zestawów nie da się porównać do zestawów konkurencji, a nawet jeśli ktoś porówna pojedyncze produkty to z korzyścią dla Ciebie. Klient jest z tego powodu zadowolony i... o tym w następnym punkcie poniżej (drugi sposób na podniesienie zysku).

Jest jeszcze po czwarte, ale wiąże się to z wyborem branży. W linkach znajdziesz hurtownie z kosmetykami naturalnymi i ekologicznymi. To też jest sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji, która ma w ofercie tylko produkty znanych marek.

Generalnie cała strategia Twojego sklepu może opierać się na tym, że nie będziesz sprzedawać pojedynczych produktów, tylko same zestawy.

Mała uwaga na koniec tego punktu: zazwyczaj możesz korzystać ze zdjęć hurtowni. Natomiast nie mają one zdjęć wszystkich zestawów jakie sobie wymyślić. Warto wtedy stworzyć kolaż z dostępnych fotografii. Na poniższym video pokazuję jak to zrobić.

Drugi sposób na podniesienie zysku

Kończąc zdanie zakończone trzeba kropkami powyżej... Klient jest z tego powodu zadowolony i wraca po kolejne zakupy. No bo przecież kremy za miesiąc się skończą i trzeba będzie kupić następne.

Klient pamiętając o tym, że Twój zestaw jest tańszy niż gdzie indziej, prawdopodobnie nawet nie szuka w sklepie konkurencji tylko wraca do Ciebie. Ale, żeby zwiększyć prawdopodobieństwo takiej sytuacji, po 3 tygodniach możesz się przypomnieć, wysyłając np. email o tym, że krem prawdopodobnie Klientowi się kończy i warto uzupełnić zapasy.

Ty zyskujesz drugie i masz w kieszeni już 30 zł od tego samego Klienta. I to praktycznie bez żadnej reklamy. Można było się więc pokusić na zarobek 25 zł za pierwszym razem, sprzedając pojedyncze produkty, a można też zyskać Klienta wracającego wielokrotnie.

I to jest kolejny punkt, który warto uwzględnić wybierając branżę swojego sklepu dropshippingowego. Czy Klient będzie wracał często po kolejne zakupy, czy kupi raz na kilka lat (np. branża zegarków).

Dropshipping prosto z Chin

Była kiedyś moda na zamawianie kontenerów różnych produktów z Chin. Następnie te produkty wystawiało się na aukcje i sprzedawało. Zamówienie ogromnego kontenera to ryzyko w momencie, kiedy dopiero startujesz. Z drugiej strony „kto nie ryzykuje ten szampana nie pije”.

Można jednak to ryzyko zminimalizować i zamawiać z Chin nawet pojedyncze sztuki produktów, wysyłane tak samo jak w przypadku hurtowni dropshippingowych, prosto do Klienta.

Jak to zrobić? A znasz taki chiński portal o nazwie AliExpress? W swoim sklepie możesz wstawić ciekawe produkty znalezione na AliExpress i przekazywać zamówienia prosto do sprzedających w Chinach.

Za takim rozwiązaniem na pewno przemawia cena zakupu tych produktów. Gorzej jednak jest z wysyłką, a właściwie z czasem wysyłki. Zresztą spójrz tylko na poniższą tabelkę zamieszczoną przy jednym z produktów.

Koszt wysyłki dropshipping z AliExpress

Jest darmowa wysyłka, dzięki której Twoja marża jeszcze bardziej rośnie. Ale z tabelki wynika, że Klient będzie czekał na paczkę aż 2 miesiące! Za 2,31$ (czyli niecałe 10 zł) paczka dotrze w miesiąc, ale nadal nie jest to nic atrakcyjnego. Aby paczka dotarła do Klienta w 8-10 dni należy już zapłacić ponad 60$, co również nie jest atrakcyjne!

Pocieszające jest to, że tabelki swoją drogą, a rzeczywistość swoją. Zazwyczaj realny czas dostawy wynosi połowę z tego co podaje się w opisie.

Jest to opcja do rozważenia na początek lub wtedy, kiedy Klienci zaakceptują wydłużony czas realizacji. W dłuższej perspektywie może jednak nie być tak kolorowo.

Wszystko też zależy od konkretnej branży i produktów, jakie wybierzesz. Bo może się to różnić diametralnie. Zarówno na korzyść, jak i niekorzyść.

Dropshipping i RODO

Wybór hurtowni do sklepu opartego o model dropshippingu to tylko jeden mały ułamek całej pracy nad sklepem. Żeby zebrać całość, potrzebne byłoby jeszcze ze 100 takich artykułów. Ale chciałbym zwrócić uwagę jeszcze na jedną rzecz.

Chodzi o RODO. Klient składając zamówienie w Twoim sklepie podaje swoje dane. Ty te dane przekazujesz później do hurtowni (albo na AliExpress). Należy więc w regulaminie poinformować o tym Klientów. Muszą wyrazić zgodę na takie działania.

Podsumowanie

Dropshipping to nic innego jak pośrednictwo w sprzedaży. Ryzykujesz dużo mniej niż w przypadku wzięcia wszystkiego na własne barki. To dobry sposób na początek.

Ale jest też kilka innych modeli sprzedaży produktów, których fizycznie nie posiadasz (i nie chodzi wcale o sprzedaż e-booków). Jeden z takich modeli opiszę bardziej szczegółowo w kolejnych tygodniach.

A teraz pytanie ile osób po lekturze tego artykułu jest zainteresowanych, żeby drążyć dalej temat droshippingu. Jeśli Ciebie to interesuje lub masz jakieś konkretne pytanie na ten temat to proszę odezwij się do mnie, np. zostawiając komentarz poniżej.

Natomiast jeśli uważasz, że ten artykuł może przydać się jakiemuś Twojemu znajomemu to będę bardzo wdzięczny, jeśli podeślesz mu link albo udostępnisz na swoich social mediach. Na dziś to tyle :)

Przeczytaj także:

 

Zdjęcie: Pixabay

Oceń artykuł:  

 

Mam dla Ciebie coś jeszcze :)

Już teraz pobierz darmowego e-booka "Jak przestać uganiać się za Klientami i sprawić, by przychodzili do Ciebie sami".

 
E-book jest darmowy.
Podaj tylko swój adres email:

   

Copyright © Paweł Kępa. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz akceptujesz Politykę Prywatności i politykę cookies.