Strona się rozrasta, zarobki rosną

Okazuje się, że firmy, które prowadzą firmowego bloga, dokonują średnio niemal 70% więcej sprzedaży niż te, które bloga nie prowadzą. Szybko licząc, jeśli Twoja firma generuje w tym momencie zysk na poziomie 10 000, to wydając na prowadzenie bloga 500 zł, jest w stanie zyskiwać 17 000 w skali miesiąca. W przypadku małych firm wygląda to jeszcze lepiej i liczba ta zwiększa się niemal dwukrotnie. Czyli jest ona w stanie zwiększyć zysk o prawie 130% i to zaledwie dzięki dwóm artykułom miesięcznie.

Dzieje się tak między innymi dlatego, że publikując na swojej stronie internetowej tematyczne artykuły zwiększa się liczba podstron. Standardowa strona www ma ich maksymalnie 10. Są to najczęściej: Strona główna, O firmie, Oferta, Realizacje, Kontakt. I takie zakładki ma każda firma. Tymczasem dodając zaledwie 2 artykułu w miesiącu, rocznie zwiększasz liczbę podstron o 24. Ponadto zawierają one mnóstwo słów kluczowych powiązanych z Twoją firmą. Teraz łatwiej jest ją znaleźć w Google.

Wszystko to powoduje, że na stronę wchodzi więcej osób. Wchodzą oni wprost z wyników wyszukiwania w Google. I tak, strony, które posiadają między 50 a 100 artykułów, notują o 50% więcej wejść od tych, które tylu treści nie mają. Natomiast strony, które mają ponad 200 artykułów, notują nawet 6 razy więcej wejść niż te które ich nie posiadają. Słowem, im więcej postów na firmowym blogu, tym większy ruch na Twojej stronie.

Owszem – cały ten proces wymaga czasu. Jeśli rocznie opublikujesz 24 artykuły, to dojście do 200 zajmie 8 lat. Możesz też publikować 4 a nawet 7 razy w tygodniu, wtedy proces ten zostanie znacznie przyspieszony. Prowadzenie firmowego bloga, podobnie jak prowadzenie firmy to nie jest coś, co można zrobić dobrze i szybko. Wymaga to czasu. Ale efekty wynagradzają cały ten wysiłek.

Budżet na firmowego bloga

Wracając do liczb. Zdobycie jednego Klienta dzięki blogowi kosztuje 65% mniej niż w przypadku innych metod. Artykuły możesz pisać samodzielnie, jeśli tylko posiadasz wystarczającą ilość wolnego czasu. W innym przypadku łatwiej będzie zlecić pisanie osobom, które zajmują się tym na co dzień. Jak wynika z wyliczeń z początku tego tekstu, to nadal się bardzo opłaca.

Połowa firm, która prowadzi firmowe blogi, zleca ich tworzenie na zewnątrz. Powód jest prosty: brak czasu. Potęguje to fakt braku ochoty na codzienne pisanie. A jeśli już przedsiębiorcy kuszą się na samodzielne pisanie, to zazwyczaj teksty się nie kleją a ich odbiór przez czytelników nie jest najlepszy. W efekcie zamiast generować zarobki, generujesz straty. Lepiej oddać tą czynność osobom, które robią to na co dzień. Cały proces pisania będzie w ich wykonaniu szybszy i tańszy. Ty skup się w tym czasie na tym, co dzieje się w firmie teraz.

Co więcej, ludzie chętniej kupują dzięki opiniom i rekomendacjom znalezionym na blogach. To właśnie temu osoby związane z blogosferą mogą nierzadko poszczycić się rocznymi zarobkami w kwotach siedmio- a nawet ośmio-cyfrowych. Potraktuj swojego firmowego bloga jako inwestycję.

Są firmy, które połowę swojego budżetu przeznaczonego na reklamę, wydają właśnie na prowadzenie bloga, dlatego że przynosi to najlepsze efekty. Oczywiście nie będzie tak od razu. Jaki jest Twój miesięczny budżet na reklamę? Jaka część Twoich działań nie przynosi efektów lub są one słabe? Być może nadszedł czas, aby postawić właśnie na firmowego bloga.

Klienci są zadowoleni

80% użytkowników internetu, systematycznie czyta blogi. Poświącają oni na to nawet kilka godzin tygodniowo. Portale internetowe wypierają prasę drukowaną. W jeszcze lepszy sposób robią to blogi. Poczęstuj się kawałkiem tego blogowego tortu z czytelnikami. Jeśli ktoś już trafi na Twoją stronę www, to dużo chętniej przeczyta tematyczny artykuł na blogu, który tylko spotęguje jego chęć kupna Twoich produktów, niż w przypadku gdyby osoby te trafiały bezpośrednio do oferty, w postaci suchych informacji wymienionych od myślników.

Powoduje to, że jak już ktoś trafi na stronę, to poczuje się bardziej doceniony, że ktoś zadał sobie trudu i potrafił opisać cały problem w postaci obszernego artykułu. Użytkownicy ufają treścią znalezionym na blogach. O wiele bardziej niż na innych ogólnotematycznych portalach. Ludzie szukają w internecie informacji i opinii o produktach, które chcą zakupić. Spraw, aby znaleźli takie informacje właśnie u Ciebie. W postaci artykułu na firmowym blogu.

To, że czytasz ten tekst i znajdujesz się już w tym miejscu tylko to potwierdza. Być może w Twojej głowie już kiełkuje myśl na temat uruchomienia firmowego bloga. A może już takiego bloga posiadasz, ale nie jest on systematycznie aktualizowany. Jeśli szukasz szerszej pomocy, wytycznych lub konsultacji w tym temacie (bezpłatnie) – odezwij się do mnie. Możesz napisać w komentarzu lub wysłać maila.

Jak napisać artykuł na bloga?

Jest kilka elementów, o których należy pamiętać podczas tworzenia wpisu na bloga. Spowoduje to, że praca szybciej będzie posuwała się do przodu, ale też będzie efektowna. Na początek wybierz temat nowego artykułu. Wybierając temat na wpis pomyśl czy będzie on przydatny Twoim odbiorcom. Czy będą mogli się z niego dowiedzieć czegoś wartościowego i nauczyć nowych rzeczy?

Zaplanuj co chcesz przekazać i w jaki sposób ma być to zrobione. Nie lej wody. Ale nie znaczy to, że Twoje wpisy powinny być krótkie. Powinny znacznie wyczerpywać temat, który poruszasz. Może to być wpis krótki, ale też możesz opisać sprawę od wielu różnych stron. Dzięki temu użytkownik, który przeczyta stworzony przez Ciebie materiał poczuje się nasycony i nie będzie szukał dalej w innych źródłach.

Na koniec pisania wybierz przynajmniej jedno zdjęcie lub obrazek, który przykuje oko odbiorcy. Zdjęcie możesz zrobić samodzielnie lub poszukać w bankach zdjęć. Ja korzystam z darmowego portalu Pixabay. Na samym początku należy wybrać temat wpisu, ale nie znaczy to, że ma być on równocześnie jego tytułem. Tytuł stwórz na sam koniec pisania. Prawdopodobnie wyniknie on z samej treści.

Przed publikacją przeczytaj całość jeszcze raz i popraw ewentualne błędy lub dopisz brakujące informacje. Staraj się wejść w skórę czytelnika. Zobacz czy tekst da się łatwo przeczytać. Czy nie trzeba się domyślać szczegółów. Na koniec tekstu zawrzyj wezwanie do akcji. Może to być np. prośba o pozostawienie komentarzy. Dzięki temu blog żyje a jego czytelnicy będą zaangażowani.

Podsumowanie

Prowadzenie bloga, zwłaszcza przez najmniejsze przedsiębiorstwa, potrafi doprowadzić do znacznego zwiększenia sprzedaży. Ma to wpływ na wysokie pozycje Twojej strony w wynikach wyszukiwania. A to wszystko dzięki zagęszczeniu na stronie słów kluczowych charakteryzujących Twoją branżę. Dzięki temu na stronę trafia więcej osób, a w taki nie-sprzedażowy sposób łatwiej jest nawiązywać nowe kontakty, które zaprocentują w przyszłości. Blogowanie sprawia, że w oczach tych osób jesteś ekspertem w swojej dziedzinie.

Cały proces pisania firmowego bloga jest jednak czasochłonny i wymaga olbrzymiej regularności. Od samego początku ustaw sobie cel: 1 post w tygodniu, 2 razy w tygodniu, a może 2 razy w miesiącu. Ważne aby trzymać się tego postanowienia i wpisać je na stałe do kalendarza. Dzięki temu przyzwyczajają się również czytelnicy, którzy będą w oczekiwaniu wypatrywać nowego artykułu. Pisz o tym, na czym się najbardziej znasz. Wsłuchuj się w najczęstsze pytania Klientów i na nie odpowiadaj w formie artykułów.

I pamiętaj, jeśli nie masz czasu ani sprecyzowanego pomysłu na blog, możesz wynająć agencję, która się tym zajmie. Będzie to koszt od 200 zł miesięcznie wzwyż (w zależności od częstotliwości i obszerności wpisów). Nie jest więc to duży wydatek a potrafi przynieść gigantyczny efekt.

A Ty prowadzisz już firmowego bloga, czy dopiero chcesz zacząć? Napisz w komentarzu lub w wiadomości email, jaki jest Twój największy kłopot z tym związany. Chętnie udzielę tobie bezpłatnej konsultacji w tym zakresie.

Przeczytaj także:

 

Zdjęcie: Pixabay
Statystyki: Slideshare