Dodano 18 września 2018 Reklama na Instagramie – jak ją stworzyć krok po kroku 3.67 / 5 (6)
Cały odcinek podcastu znajdziesz pod TYM linkiem. Gorąco zachęcam Cię do jego wysłuchania, bo poruszyliśmy tam bardzo dużo interesujących spraw, które na pewno możesz wykorzystać też u siebie.
No ale przejdę już do sedna tego artykułu, czyli reklamowania się i promowania na Instagramie. Opowiem, w jaki sposób wykupić tam sobie reklamę i jak ją stworzyć po kolei.
Poniżej znajdziesz opis tekstowy całej procedury tworzenia reklamy na Instagramie, wzbogacony licznymi obrazkami. Jeśli jednak wolisz oglądać, to przygotowałem też wersję video całej instrukcji, którą obejrzysz poniżej.
To krok opcjonalny, bo i bez tego Twoja reklama też będzie działać. Nie musisz nawet posiadać konta na Instagramie (to na FB jest konieczne). Natomiast w dłuższej perspektywie warto konto na Instagramie posiadać i połączyć je z tym na Facebooku. Bardzo to ułatwia kolejne prace.
Na początek wejdź na swój fanpejdż na FB i kliknij przycisk „ustawienia” (zaznaczone na czerwono na screenie poniżej).
W kolejnym kroku, w lewym menu ustawień, kliknij w pozycję „Instagram” (screen poniżej).
A następnie przycisk „zaloguj się” (screen poniżej).
Na ekranie pojawi się okno logowania, takie jak na screenie poniżej. Użyj tu swoich danych logowania do Instagrama.
Po poprawnym zalogowaniu Twoje konta będą już połączone. Zobaczysz wtedy na ekranie dane Twojego profilu zaciągnięte właśnie z Instagrama i możesz nimi zarządzać teraz także z poziomu Facebooka.
Pierwszy (opcjonalny) krok jest już za Tobą. Przechodzimy do konkretów czyli do stworzenia reklamy na Instagramie.
Aby wykupić reklamę na Instagramie, należy skorzystać z menadżera reklam na Facebooku. Wchodząc na stronę główną FB, pozycję o nazwie „menedżer reklam” widzisz w lewym menu (zaznaczone na screenie poniżej).
Możesz też wejść do menadżera reklam, wpisując w przeglądarce adres https://www.facebook.com/ads/manager
Kiedy jesteś już w menadżerze reklam, upewnij się, że znajdujesz się na zakładce o nazwie „kampanie” (zaznaczone na screenie poniżej).
Należy zacząć właśnie od tego miejsca. Następnie klikam zielony przycisk „utwórz”.
Zazwyczaj kreator tworzenia reklam uruchamia się domyślnie, tak jak na screenie poniżej. Ja jednak nie przepadam za tym ekranem. Aby przełączyć widok, klikam na przycisk „przełącz na szybkie tworzenie” (zaznaczony na screenie). Dalsze etapy tworzenia reklamy pokażę Ci właśnie na ekranach szybkiego tworzenia.
Szybkie tworzenie wygląda tak, jak na screenie poniżej. Uzupełniam tu kolejne pola:
Całość wygląda u mnie jak na screenie powyżej. Na sam koniec klikam niebieski przycisk „zapisz jako wersję roboczą”.
Widzę teraz na ekranie podsumowanie utworzonej kampanii, więc mogę kliknąć zielony przycisk „opublikuj”.
Kolejny krok to stworzenie tzw. zestawu reklam. W menedżerze reklam wybieram więc zakładkę o nazwie „zestawy reklam” a następnie klikam zielony przycisk „utwórz”
W formularzu, który widzę, wybieram najpierw nazwę kampanii, którą przed chwilą utworzyłem a następnie wpisuję nazwę zestawu reklam, który właśnie tworzę. U mnie ta nazwa to „MWF – insta – ruch – właściciele firm”, co oznacza kolejno:
Na koniec klikam niebieski przycisk „zapisz jako wersję roboczą”. Całość wygląda u mnie jak na screenie poniżej.
Widzę teraz podsumowanie i szczegóły utworzonego zestawu reklam.
Po pierwsze mogę tu ustawić budżet swojej reklamy i termin jej emisji. Zaczynam od stawki 5 zł dziennie (tutaj przeczytasz dlaczego stosuję taki model) oraz ustawiam czas emisji np. na 7 dni (screen poniżej).
W kolejnej części formularza wybieram grupę docelową, do której chcę wyemitować swoją reklamę. Podczas tworzenia pierwszej reklamy nie tworzę tu zbyt wielu ograniczeń jeśli chodzi o targetowanie. Dzięki temu po emisji reklamy mogę wyciągnąć wnioski, np. która płeć lub grupa wiekowa lepiej reagowała na reklamę.
Uzupełniam więc kolejne pola następująco:
Cały powyższy etap wygląda u mnie, jak na screenie poniżej.
Kolejny etap będzie jednym z ważniejszych. W dalszej części ustawiam umiejscowienie swojej reklamy. Zaznaczam więc opcję ręcznej edycji tego umiejscowienia (screen poniżej).
Wyłączam tu wszystkie platformy, zostawiając tylko aktualności na Instagramie. To tam ma się wyświetlać moja reklama (screen poniżej).
Teraz klikam zielony przycisk „opublikuj”, w prawym dolnym narożniku ekranu i gotowe. Zestaw reklam został utworzony.
Ostatni krok do zrobienia reklamy na Instagramie to stworzenie samej kreacji reklamowej, która wyświetli się odbiorcom.
W menadżerze reklam wybieram w pierwszej kolejności zakładkę „reklamy” a następnie klikam zielony przycisk „utwórz” (screen poniżej).
W formularzu tworzenia reklamy, jaki mi się pokazał, wybieram najpierw stworzoną przed chwilą kampanię oraz zestaw reklam. Nadaję też nazwę reklamie, którą właśnie tworzę. U mnie ta nazwa to „MWF – insta – ruch – właściciele firm – reklama v1”. Wszystko jak poprzednio w nazwie kampanii i zestawu reklam. Na końcu dopisuję tylko nazwę swojej reklamy – u mnie jest to po prostu „reklama v1”, czyli pierwsza wersja reklamy.
Całość wygląda jak na screenie poniżej.
Klikam na niebieski przycisk w prawym dolnym rogu formularza i zapisuję.
Widzę teraz ekran szczegółów reklamy. Po pierwsze upewniam się w sekcji „tożsamość”, że jest tam wybrana nazwa fanpejdża, który chcę reklamować, a poniżej czy jest zaznaczone odpowiednie konto na Instagramie, które wcześniej połączyłem z fanpejdżem. Jeśli nie masz tych kont połączonych (krok 1) to w tym miejscu nie wyświetli się opcja wyboru konta na Instagramie.
Kolejny krok to stworzenie posta reklamowego na Instagramie. Masz tutaj do wyboru dwie opcje (screen poniżej): utworzyć reklamę lub użyć istniejącego posta.
Jeśli masz już na swoim końce na Instagramie wrzucony post ze zdjęciem, który chcesz reklamować, to wybierz opcję numer 2. Zobaczysz wtedy listę postów zaciągniętą z Twojego Instagrama. Możesz wybrać jeden z tych postów i gotowe. Nie musisz robić nic więcej i możesz już opublikować reklamę.
Ja jednak pokażę Ci teraz jak stworzyć taką reklamę jeśli nie masz jeszcze posta, który chcesz reklamować.
W tym celu pozostaw zaznaczoną opcję „utwórz reklamę”. Możesz stworzyć 3 rodzaje reklamy: reklama z obrazem lub filmem, karuzela lub kolekcja (screen powyżej). Ja na pierwszy ogień wybieram najzwyklejszą reklamę z jednym zdjęciem i tekstem, czyli najbardziej popularny rodzaj postów, jakie pokazują się na Instagramie.
Następne zadanie na drodze do utworzenia reklamy na Instagramie to wybór zdjęcia. Instagram kojarzy się ze zdjęciami kwadratowymi, takie więc najlepiej przygotować. Najlepiej też gdyby nie miało ono napisów. Dlaczego? A gdy korzystasz z Instagrama widzisz, żeby tam były napisy nałożone na zdjęcia? Chodzi o to, by wszystko wyglądało jak najbardziej naturalnie, aby odbiorcy zwrócili w ogóle uwagę na Twoje zdjęcie.
Klikam więc przycisk „wybierz obraz” (screen poniżej) i ładuję obrazek, który zapisałem na pulpicie. Możesz też skorzystać z obrazków z banków zdjęć (za darmo) lub tych, które wcześniej zostały przez Ciebie wrzucone do menadżera reklam albo na profile Instagram lub fanpejdż.
Więcej o tym, w jaki sposób dobierać zdjęcia do swojego profilu na Instagramie oraz o tym, na co jeszcze zwracać uwagę, aby zdobyć uwagę odbiorców w tym social media, napisałem w ebooku pt.: „Ty i Twoja firma na Instagramie„. Możesz kliknąć w ten tytuł, aby zapoznać się z jego ofertą.
Przewijam formularz tworzenia reklamy w dół i mam tam jeszcze 3 pola do uzupełnienia (screen poniżej).
Są to kolejno:
Gotowe! Twoja reklama na Instagramie została stworzona. Po prawej stronie ekranu widzisz jej podgląd. U mnie wygląda to, jak na screenie poniżej.
Klikam jeszcze zielony przycisk „opublikuj” w prawym dolnym narożniku ekranu i to wszystko :) Czekam jeszcze na akceptację administratora FB. Ale jeśli nie naruszasz swoją reklamą regulaminu to jest to jedynie formalność.
Mam nadzieję, że wszystko przebiegło bez problemu i pokazałem Ci, że reklama na Instagramie a właściwie jej utworzenie to nie jest nic strasznego. Jeśli masz jakieś dodatkowe pytania na ten temat, to napisz śmiało, np. w komentarzu poniżej.
A jeśli artykuł Ci się podobał, daj do niego link swoim znajomym, zostawiając informację w postaci udostępnienia na Facebooku, Instagramie lub w dowolny inny sposób :) Niech przyda się to komuś jeszcze!
Zdjęcie: Pixabay
Już teraz pobierz darmowy samouczek "PUSZKA czyli Przestań Uganiać Się Za Klientami i spraw, by przychodzili do Ciebie sami".
Samouczek jest darmowy.
Podaj tylko imię i swój adres email: