Proste ale nie łatwe

Proste ale nie łatwe

Dodano

Proste i łatwe – pomyślisz, co ten Paweł tu wypisuje. Przecież to jest dokładnie to samo. Jak się okazuje nie do końca tak właśnie jest. Za chwilę Ci wszystko wyjaśnię. Jest między nimi ogromna różnica.

Przykład pierwszy z brzegu, czyli ten blog. Podjąłem się wyzwania codziennego pisania nowego artykułu przez kolejne 90 dni (kilka dni temu minęła połowa tej drogi). Napisanie 1 artykułu nie jest dużym problemem. Jest to proste do zrobienia, jeśli masz wiedzę i wiesz o czym pisać. Natomiast w rzeczywistości nie jest to wcale takie łatwe. Tym bardziej przy tak długim – 3-miesięcznym okresie.

Podczas tak długiego czasu pojawiają się różnego rodzaju okoliczności, takie jak kilkudniowy wyjazd na ślub brata, spotkania z rodziną, czas dla dzieci czy chociażby czas potrzebny na codzienną pracę dla Klientów. Czasami jest bardzo trudno wygospodarować 1-2 godziny na napisanie czegoś sensownego.

Niewyobrażalne oczekiwania

Dokładnie tak samo jest z prowadzeniem własnej firmy. Jest to proces długotrwały. Maraton. Na początku może wydawać się to dość proste. Pomysły na firmę przychodzą samoczynnie. To samo jest w przypadku tego, co będziesz oferować swoim Klientom. Ale im bardziej się w to wszystko zagłębiasz, tym bardziej okazuje się, że nie jest to wcale takie łatwe.

Zresztą, przeglądając Facebooka czy inne portale na pewno spotykasz ogłoszenia lub reklamy typu „Zarabiaj w internecie 1000 zł dziennie, pracując przez zaledwie 15 minut”. Brzmi to bardzo prosto, ale wcale nie jest to łatwe. Oczywiście da się to osiągnąć i znam przynajmniej kilkanaście takich sytuacji. Ale droga do osiągnięcia takich możliwości nie jest łatwa.

Takiego rodzaju komunikaty budzą jedynie niepotrzebne oczekiwania i wymagania, zwłaszcza młodych osób, wobec innych. Odbiorcy takich komunikatów myślą, że wszystko przychodzi prosto i zostanie im podane na tacy. Tak właśnie rodzi się postawa roszczeniowa. Rzeczywistość wcale nie jest tak kolorowa i kiedy takie osoby się z nią zderzają, to okazuje się, że nie jest to wszystko takie łatwe jak mówili inni.

Małymi krokami do wielkich rzeczy

Masz dostęp do wielu technologii, do całej wiedzy świata. Wszystko w zasięgu ręki. Powtarzam to w kolejnym wpisie, ale żadne pokolenie wcześniej nie miało takich możliwości, jak my teraz. Co oznacza, że jest to najlepszy moment na prowadzenie własnej działalności. Problem polega jednak na tym, aby odsiać mniej wartościowe rzeczy od tych, którymi warto się zainteresować.

Nie ma lekarstwa ani magicznego przepisu na to jak rozwinąć firmę i zdobywać setki Klientów, zaledwie w ciągu dnia lub nawet miesiąca od rozpoczęcia działalności własnej firmy. To wszystko trwa lata. Ale ponieważ w międzyczasie świat się zmienia i pojawiają się kolejne możliwości, musisz reagować.

Dlatego działaj metodą małych kroków. Dla mnie napisanie jednego artykułu to mały krok. Kolejny to dobranie zdjęcia a następny to publikacja na blogu i jego promocja, tak aby dotarł do jak najszerszej grupy czytelników. I tak krok po kroczku dążę do celu, czyli pisania i publikowania tekstów przez kolejne 90 dni.

Droga ta nie jest łatwa, ale wykorzystuję możliwości, jakie daje mi świat. Mogę napisać teksty na kilka dni wcześniej i zaplanować ich publikację o wybranej godzinie. Zarówno, jeśli chodzi o publikację na blogu jak i na Facebooku. W końcu – jeśli nie mam zupełnie czasu ani możliwości na napisanie tekstu, to biorę swój telefon i nagrywam to co mam do przekazania. Następnie publikuję na YouTube i udostępniam tutaj – na blogu. Kanał na YouTubie powstał już. Między innymi na taką okoliczność.

I tak samo Ty – masz ogromne wyzwania przed sobą. Ogromne projekty i nie zawsze wiesz, jak masz się do nich zabrać. Podczas planowania i wymyślania wszystko brzmiało prosto. Gdy przyszedł czas na ich realizację, to wcale nie jest już tak łatwo ogarnąć całość. Dlatego podziel sobie swoje zadania na jeszcze mniejsze, drobne kroki. To normalne.

Widzisz przedsiębiorców wokół Ciebie lub w telewizji albo na konferencjach. Osiągnęli sukces a ich firmy bardzo dobrze prosperują. Ten sukces nie wziął się z dnia na dzień. Ciężko na niego zapracowali. Harowali po kilkanaście godzin dziennie przez okres kilku lat. Nikt im nie powiedział, że będzie prosto, szybko i przyjemnie. Wiedzieli, że zajmie im to czas i będzie kosztowało dużo energii i wysiłku. Dlatego zaplanowali wszystko w szczegółach i wykonując serię kolejnych małych kroczków są tu, gdzie są.

Rób teraz, nie czekaj na odpowiedni moment

Jeśli nie chcesz płacić innym osobom za wykonanie dla Ciebie pewnych usług lub po prostu nie masz na to pieniędzy to musisz to zrobić samodzielnie. Musisz nauczyć się nowych umiejętności. To będzie kosztować Cię czas (ostatecznie też pieniądze), ale nauczysz się przy okazji czegoś nowego. Jeśli jednak umiejętność taka nie przyda Ci się w przyszłości, to warto oddelegować jej wykonanie specjaliście. Sumarycznie może Cię to kosztować o wiele mniej. Ty w tym czasie poświęć się temu, co musisz wykonać samodzielnie.

Na tym blogu znajduje się w chwili, w której piszę te słowa, około 60 różnych artykułów. Możesz nauczyć się z nich wielu (mam nadzieję przydatnych) umiejętności. Nie zachęcam Cię jednak do przeczytania teraz wszystkiego. Wykorzystaj najpierw to, co przedstawiłem powyżej. Zastosuj w małych krokach i przejdź do następnego artykułu, który znajdziesz w spisie treści i Cię interesuje. Następnie znów zastosuj przedstawione wskazówki. Tak będzie prościej.

Ale po tym, jak wdrożysz nowości w swojej firmie, nie myśl że dalej wszystko będzie działo się samo. Analizuj to, co się dzieje! Niestety bardzo dużo osób o tym zapomina. Wyciągają wnioski dopiero wtedy, gdy dzieje się coś złego. Wcześniej żyją beztrosko. Analizuj zatem wszystkie zmiany i kroki, które zostały przez Ciebie wykonane do tej pory. Reaguj i poprawiaj w przypadku, gdy efekty nie są po Twojej myśli.

Podsumowanie

W dzisiejszym artykule to już wszystko. Krótko podsumowując, pamiętaj o rozbijaniu swoich zadań na drobne, proste do wykonania kroki. Wszystko co wymyślasz zdaje się właśnie takie, ale gdy przechodzisz do wykonywania szczegółów, to wcale nie jest tak łatwo. Wykorzystuj możliwości, jakie daje Ci otoczenie. Ucz się od innych, zamiast na własnych błędach. A jeśli chcesz lepiej zarządzać swoimi zadaniami, to polecam Ci aplikację Nozbe, o której więcej napisałem TUTAJ.

Na koniec, zadam Ci pytanie. Napisz w komentarzach, w jaki sposób Ty radzisz sobie ze swoimi zadaniami? Może masz jakiś swój sposób, którym możesz się podzielić z innymi. Jak zwykle czekam też na wasze prywatne wiadomości, np. w postaci maila. Z chęcią odpowiem na każde z nich :)

Przeczytaj także:

 

Zdjęcie: Pixabay

Oceń artykuł:  

 

Mam dla Ciebie coś jeszcze :)

Już teraz pobierz darmowego e-booka "Jak przestać uganiać się za Klientami i sprawić, by przychodzili do Ciebie sami".

 
E-book jest darmowy.
Podaj tylko swój adres email:

   

Copyright © Paweł Kępa. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz akceptujesz Politykę Prywatności i politykę cookies.