Dodano 12 lutego 2017 11 sposobów na darmową reklamę dla małej firmy 3.75 / 5 (4)
Co by o nich nie mówić, to umiejętnie prowadzony fanpage potrafi zdziałać dużo. Załóż więc konto na Facebooku, Twitterze, Instagramie lub Google+. Spokojnie – nie musisz mieć konta na wszystkich tych portalach. Pomyśl, gdzie spędza czas Twoja grupa docelowa i zacznij tam działać.
Pomyśl też, który portal społecznościowy ułatwi Ci prezentację Twoich komunikatów. Jeśli jesteś fotografem lub prowadzisz firmę budowlaną – postaw na Instagram i wrzucaj tam fotki swoich realizacji. Jeśli prowadzisz sklepik osiedlowy postaw na Facebooka i poza zdjęciami dodawaj też opisy swoich ofert.
Odwiedzaj profile innych firm i osób – oceniaj i komentuj – potencjalni Klienci zapamiętają Cię jako eksperta i odwiedzą także Twój fanpage.
O stronach internetowych pisałem już tutaj. Co prawda, aby stworzyć stronę www musisz na początek wydać pewną kwotę za jej stworzenie. Ale jak już powstanie, to jej używanie i aktualizacja nic nie kosztuje. Możesz to robić samodzielnie. Dodawaj więc na stronie aktualne oferty (zamiast drukować ulotek) i pokazuj swoje realizacje. Wykorzystuj ją w maksymalny sposób. Pamiętaj – ludzie zaczynają poszukiwanie produktu od wyszukiwania w Google. Bądź tam ze swoją stroną.
Sprawdź listę lokalnych portali internetowych, w których można dodawać ogłoszenia – być może da się to zrobić za darmo lub bardzo tanio (np. za złotówkę). W Wielkopolsce zrobisz to np. tutaj. Sprawdź też lokalną prasę. Ogłoszenia w prasie są zazwyczaj płatne, ale być może w twojej okolicy jest gazeta, w której da się to zrobić za darmo. Sprawdź na stronie urzędu Twojej gminy lub starostwa. Często jest tam sekcja o nazwie „Lokalne firmy” - dodaj tam swoje ogłoszenie. W dłuższej perspektywie zdziała ono bardzo dużo.
Nie nachalnie, ale jeśli jesteś na spotkaniu, imprezie rozmawiaj z ludźmi, opowiedz im o sobie, o tym co robisz. Możesz rozdać wizytówki, jeśli takie posiadasz. Część z tych osób Cię zapamięta i jeśli oni nie skorzystają z Twojej oferty, to jeśli ktoś ich zapyta o podobne usługi – polecą Cię.
Jeśli prowadzisz już biznes i masz stałych Klientów – dbaj o nich. O wiele łatwiej i taniej jest utrzymać już zdobytych klientów niż zdobywać nowych. Daj im rabat na kolejne zakupy lub dodaj w gratisie jakiś przydatny upominek.
W rozwinięciu powyższego punktu – rozmawiaj ze swoimi Klientami, przeprowadzaj krótkie ankiety. Dowiedz się, czego im brakuje, co by zmienili, a z czego są bardzo zadowoleni. Bardzo ważne – spisuj odpowiedzi! Zapamiętując je dokonasz błędnej analizy. Spisane odpowiedzi rozpisz w postaci tabelki – przeanalizuj, których odpowiedzi jest najwięcej i odpowiednio zareaguj, np. przez wprowadzenie nowej usługi, bądź polepszenie tej, która już jest.
Zapytaj swoich Klientów o możliwość wystawienia referencji lub opinii. Zamieść je na swojej stronie internetowej lub w formie drukowanej umieść na sklepowej witrynie. Opinie realnych osób przykują uwagę innych i zachęcą ich do zakupu u Ciebie.
Zaufanie traktuj jako walutę, którą ludzie Tobie płacą. Opowiadaj im swoją historię. Kupujemy od osób, które są godne zaufania. To tak samo jak z kupowaniem używanych przedmiotów – dowiadujesz się o jego przeszłość. Ufasz tej historii i kupujesz lub tracisz zaufanie i nie kupujesz.
Buduj wizerunek eksperta – dziel się wiedzą. Dzięki temu również zdobywasz zaufanie. Doradzaj, gdy Klienci pytają. Ale jest jedna bardzo ważna uwaga – bądź szczery i niczego nie ukrywaj. Swoją wiedzę możesz zebrać także w postaci bloga. Dzięki temu jeszcze bardziej wykorzystasz swoją stronę internetową.
Dziel się wiedzą w nagrywanych krótkich filmikach video. Ludzie szukają na YouTube. To druga największa wyszukiwarka na świecie. Nagraj film z krótką poradą – np. jeśli jesteś fryzjerem – nagraj filmik, na którym przedstawisz jak wykonać szybką fryzurę do pracy, w zależności od długości włosów. Potencjalni Klienci odnajdą Twoje video i zgłoszą się do Ciebie, bo poznają w Tobie eksperta.
Wysyłka maila nic nie kosztuje – prawda? Ale nie wysyłaj spamu i nachalnej oferty. Zbuduj więź z potencjalnym Klientem. Zainteresuj go sobą, nawiąż znajomość, sprawdź czym się zajmuje i pogratuluj mu tego. Dopiero jak nawiążesz znajomość – pisz z ofertą. Wykorzystuj też maile do swoich aktualnych Klientów. Do nich też napisz, np. z informacją o nowej ofercie.
Ta lista oczywiście nie wyczerpuje tematu. Jeśli masz jakieś swoje sposoby na darmową reklamę – podziel się nimi w komentarzach lub na Facebooku.
Jeśli masz pytania odnośnie powyższych sposobów – również napisz w komentarzu lub w wiadomości do mnie.
Zdjęcie: Pixabay
Już teraz pobierz darmowy samouczek "PUSZKA czyli Przestań Uganiać Się Za Klientami i spraw, by przychodzili do Ciebie sami".
Samouczek jest darmowy.
Podaj tylko imię i swój adres email: