1. Dzień Dziecka (1 czerwca)

Prawda jest taka, że w każdym z nas jest odrobina dziecka. Planując więc akcje marketingowe związane z tym dniem, śmiało możesz je kierować zarówno do tych małych, jak i tych bardziej wyrośniętych dzieci. Dzień Dziecka to idealna okazja nie tylko na promowanie zabawek czy gadżetów. Z tej okazji, równie dobrze możesz promować też każdy inny produkt czy usługę. Wystarczy odrobina wyobraźni.

W pierwszej kolejności, proponuję postawić na działania content marketingowe. Napisz artykuł, którego odbiorcami będą rodzice. Artykuł może przedstawiać zbiór pomysłów na prezenty dla dzieci z okazji tego święta. Prześlij tekst do lokalnej prasy i portali internetowych. Nie zapomnij się podpisać i dodać krótkiej wizytówki swojej firmy.

Nie musisz ograniczać się tylko do tego jednego dnia. Twoja akcja może trwać nawet cały tydzień. Jeśli prowadzisz salon fryzjerski, to zorganizuj akcję dla mam i ich dzieci. Podwójne strzyżenie. Mama płaci całość, a za dziecko tylko połowę ceny regularnej. Dzieci (oraz dorośli) uwielbiają pizzę oraz innego rodzaju przekąski. Z okazji ich święta przygotuj specjalną pizzę – może być na słodko – z czekoladą i truskawkami. Wypromuj akcję na Facebooku. Rodzice nie będą mogli odmówić swoim pociechom a przy okazji zamówią bardziej tradycyjną pizzę dla siebie.

2. Pierwszy Dzień Lata (21 czerwca)

W czerwcu zaczyna się astronomiczne lato. Także w czerwcu dzieci w szkołach rozpoczynają okres wakacji. To najbardziej wyczekiwana przez wszystkich pora roku i dla wielu czas wypoczynku. O marketingu w tym okresie w szczególny sposób powinny pomyśleć firmy z branży turystycznej. Ale o tym szerzej opowiem w kolejnym artykule z tej serii, który pojawi się pod koniec czerwca.

W pierwszy dzień lata możesz obniżyć ceny swoich produktów w zależności od temperatury, jaka będzie panować tego dnia. Na przykład jeśli na termometrach będzie 35 stopni, to obniż ceny swoich produktów lub usług o 35%. Jeśli będzie jedynie 20 stopni, to obniżysz je tylko o 20%. Alternatywnie możesz obniżyć ceny w złotówkach – odpowiednio 35 lub 20 zł taniej za wybrany produkt.

Innym pomysłem może być obdarowanie swoich Klientów prezentem. To element strategii o nazwie Loss Leader. Polega ona na zostawianiu konkurencji w tyle poprzez podnoszenie wartości swojej oferty przy pozostawieniu atrakcyjnych cen. Do zakupów możesz dołączyć np. krem z filtrem (przyda się na słońcu), ręcznik plażowy lub po prostu butelkę wody dla ochłody. Wszystko zależy od marży jaką stosujesz standardowo.

Możesz też zorganizować samodzielnie lub z innymi firmami wydarzenie – np. nad jeziorem. Zorganizuj koncert lokalnej kapeli oraz zabawy z nagrodami dla rodziców i dzieci. Nagłośnij imprezę na Facebooku czy lokalnych portalach internetowych. Być może pojawią się jacyś sponsorzy chętni wesprzeć taki event.

3. Dzień Ojca (23 czerwca)

Tak samo jak w przypadku Dnia Dziecka, nie musisz się ograniczać ze swoim marketingiem tylko do jednej grupy odbiorców – w tym przypadku dzieci, które chciałyby coś podarować swoim ojcom. Możesz skierować reklamę zarówno do ojców jak i mam, które będą pamiętać o tym święcie w imieniu swoich dzieci.

Bardzo dobrym pomysłem na marketing są wszelkiego rodzaju konkursy. Jeden z Twoich produktów lub usług może być nagrodą w takim konkursie. Może to być np. mycie samochodu lub jego przegląd techniczny. Wieść o dobrze przygotowanym konkursie rozniesie się wiralowo między mieszkańcami. Jakie zasady? Najprostsze! Niech uczestnicy wyślą swoje zabawne zdjęcia (ojciec z dzieckiem).

Nie wszyscy ojcowie są tacy sami. Jedno to biznesmeni, inni lubią sport lub są tatusiami w stylu macho a jeszcze inni lubią wędkować. Każdy znajdzie coś dla siebie. W zależności od branży w jakiej działasz, skieruj swoją ofertę do tego rodzaju ojców, który najbardziej pasuje jako odbiorca Twoich produktów. Możesz przygotować specjalne kody rabatowe z tej okazji.

Inne okazje w czerwcu

Poza wymienionymi wyżej znalazłem jeszcze 11 innych mniej lub bardziej ważnych świąt, które mają miejsce w czerwcu. Wszystkie z nich zebrałem w postaci kalendarza, który możesz pobrać klikając na link poniżej.

Także jeśli jeszcze nie masz planów na działania marketingowe w czerwcu, to czas najwyższy je nadrobić. Mam nadzieję, że z pomocą tego artykułu będzie Ci łatwiej. Zatem nie zatrzymuję Cię już dłużej. Do dzieła!

Zapraszam wszystkich do dzielenia się swoimi pomysłami w komentarzach. A jeśli nie chcesz ich upubliczniać lub masz jakieś prywatne pytania – jak zawsze jestem do Twojej dyspozycji pod mailem. Napisz, z miłą chęcią odpowiem :)

Przeczytaj także:

 

Zdjęcie: Pixabay