Majówkowy marketing w małej firmie

Majówkowy marketing w małej firmie

Dodano 27 kwietnia 2017

Za kilka dni majówka i zapewne wielkie grillowanie Polaków. A Ty w tym czasie będziesz odpoczywać czy ciężko pracować? Niezależnie od tego, jakie masz plany na ten okres, w poniższym wpisie znajdziesz kilka pomysłów na marketing firmy w maju. A jest kilka okazji, które warto a nawet trzeba wykorzystać. Artykuł jest dość obszerny, ale gwarantuję Ci, że znajdziesz coś dla siebie.

1. Majówka (1–3 maja)

Długi weekend majowy lub majówka. Nawet 9 dni wolnego – to prawie 1/3 miesiące. Słabo zorganizowane biznesy tak długa przerwa w działaniu mogłaby doprowadzić do niezbyt dobrych efektów. Wszystko zależy jednak od organizacji. Skupmy się jednak na tym, jak wykorzystać to święto w Twoim biznesie.

Nie musisz być producentem grilli, mebli ogrodowych, czy wędlin, aby zarobić na tej okazji. Ale w swoich reklamach wykorzystaj motyw. Najprostszy pomysł: w sklepie internetowym albo stacjonarnym udziel rabatu 10%, 15% lub 20% w zamian za użycie hasła promocyjnego. Umieść hasło „majówka”, „konstytucja” albo „flaga” na materiałach reklamowych, takich jak banery, artykuły, reklama na facebooku czy ulotki.

Jeśli zdecydujesz się zarówno na ulotki jak i banery w internecie, to na każdym z nich umieść inne hasło. Dzięki temu dowiesz się, która forma była najbardziej skuteczna. Policzysz po prostu liczbę użyć każdego z przygotowanych haseł.

Jeśli prowadzisz restaurację, to zaproponuj swoim Klientom, nowe menu sezonowe. Mogą to być oczywiście dania z grilla. Nie poprzestawaj jednak na tradycyjnych kiełbaskach i karkówce. Mogą to być grillowane owoce morza, warzywa a nawet owoce, które równie dobrze się do tego celu nadają.

Postaw także na content marketing. Na materiałach drukowanych – np. ulotkach dołącz przepisy na dania z grilla, które najbardziej lubisz. Taka ulotka zostanie znacznie chętniej zachowana niż zwykła ulotka reklamowa, przedstawiająca wyłącznie produkty, jakie oferujesz. Dzięki temu zwiększasz szansę na sprzedaż.

2. Dzień Matki (26 maja)

Jeśli prowadzisz sprzedaż artykułów, które nadają się na prezent z okazji Dnia Matki, to świetnie. Wystarczy tylko opracować odpowiednią promocję. Jednym ze sposobów jest przygotowanie zestawów prezentowych. Możesz przygotować udekorowane kosze z wybranymi produktami. Jest to też szansa na sprzedaż mało chodliwych towarów, które mogą zalegać na sklepowych półkach, a w zestawie sprzedadzą się znacznie lepiej.

Jeśli nie posiadasz produktu, który może być skierowany bezpośrednio jako prezent dla naszych Mam, to pomyśl o tym, jak wykorzystać to święto. Nawet jeśli sprzedajesz swoje produkty tylko innym firmom, a nie osobom prywatnym. W każdej firmie pracują przecież jakieś kobiety. Może zajmują się też podejmowaniem decyzji zakupowych.

Zorganizuj akcję. Dla każdej mamy, która tego dnia złoży zamówienie udziel odpowiedniego rabatu. Innym sposobem jest wysłanie prezentu dla tych kobiet, które są mamami i składają zamówienie. Może to być prezent w postaci kosza, opisanego w akapicie powyżej. Wszystko zależy od budżetu, jaki jesteś w stanie przeznaczyć na tego rodzaju upominki.

3. Komunie

Maj to też okres Pierwszych Komunii Świętych. To wielkie wydarzenie w każdej rodzinie. Jeśli sprzedajesz rowery, zegarki, komputery albo tablety, które mogą być w tym okresie najbardziej chodliwe, to pewnie zacierasz już ręce. Postaraj się jednak czymś wyróżnić na tle swojej konkurencji.

Jednym ze sposobów może być zastosowanie techniki upsell. Jest to podwyższanie kwoty, jaką Klient u Ciebie zostawia, ale nie poprzez podnoszenie ceny towarów, ale poprzez sprzedaż wiązaną. Na przykład przy zakupie roweru, w obniżonej cenie zaproponuj kupującym również bidon, albo oświetlenie. Dodaj także w gratisie odzież odblaskową.

Lokale gastronomiczne zwykle w tym okresie również nie muszą martwić się o obłożenie. Jeśli jednak nie posiadasz rezerwacji na ten okres, postaraj się żeby to zmienić. Zastosuj tzw. last minute, znane z biur podróży. Skoro Twój lokal ma być przez cały dzień pusty lub średnio obłożony, to zaproponuj obniżkę ceny. Dzięki temu zapewnisz sobie obłożenie przez cały dzień, odwiedzi Cię więcej ludzi.

Być może ktoś z Gości zarezerwuje sobie termin na inną imprezę rodzinną. To trochę jak w McDonalds. Można kupić samego hamburgera za 3 zł, na którym właściciel prawdopodobnie nie zarabia. Ale jeśli Klient kupi tam zestaw, to tutaj pojawiają się pieniądze. Warto więc pierwszej sprzedaży dokonać z minimalnym zyskiem, a nawet wyjść na zero, tylko po to, aby odbić sobie to wszystko przy następnej okazji.

4. Matury

Maturzyści powinni być już w tym momencie zwarci i gotowi. Ale pewnie z własnego doświadczenia wiesz, że tak wcale nie musi być. Większość z nas zostawia sobie zadania (naukę) do samego końca. Wykorzystaj motyw matur w swojej ofercie. Podobnie jak w punkcie pierwszym, gdzie pisałem o majówce. Najprostszym sposobem będzie udzielenie rabatu na hasło „matura”.

Jak jeszcze można wykorzystać ten okres? Przygotuj ofertę tylko dla maturzystów. Garnitury i bluzki mają już zapewne zakupione. Ale dla tych, którzy czekają do ostatniej chwili przygotuj specjalną ofertę przy okazaniu świadectwa, które już zdążyli odebrać. Po napisaniu egzaminów maturzyści będą zapewne głodni. Jeśli prowadzisz fastfood przygotuj specjalną ofertę happy hours, tylko dla nich.

Jakie jeszcze okazje wykorzystać w maju?

W maju mamy jeszcze szereg innych świąt, a są to między innymi:

  • Dzień Strażaka (4 maja) – to oni ratują nasze życie, kiedy znajdujemy się w opresjach. Wbrew pozorom możesz wykorzystać w dużym stopniu ten dzień. Dowieź bezpłatną pizzę strażakom, którzy w tym dniu mają dyżur, zrób wspólne selfie i wstaw na swój profil na Facebooku. Jeśli nie prowadzisz pizzerii – nic straconego. Wykorzystaj ten dzień, jeśli jesteś producentem zapałek :) Możesz ten dzień połączyć także majówkowym grillowaniem. W końcu i grilla i strażaków łączy ogień.
      
  • Dzień Zwycięstwa (8 maja) – dzień zakończenia II Wojny Światowej. Tylko tego dnia przeprowadź kampanię promocyjną na swoje produkty i usługi. Może być ona skierowana do weteranów – nie tylko II Wojny Światowej, ale też misji wojskowych w Iraku czy Afganistanie. Możesz też przygotować promocję, której odbiorcami będą fani militariów. Dzięki możliwości precyzyjnego targetowania reklam na Facebooku jest to prostsze niż Ci się wydaje.
      
  • Dni Zimnych Ogrodników (12-14 maja) – idealna okazja, dla osób, prowadzących biznesy związane z ogrodnictwem, ale nie tylko. To sezon na metamorfozy naszych przydomowych ogródków i balkonów. Zaproponuj swoim Klientom pomysł na ochronę roślin przed przymrozkiem, który opiszesz na firmowym blogu. Wykorzystaj motyw ogrodnictwa w swoich materiałach reklamowych.
      
  • Światowy Dzień Kosmosu (21 maja) – w ten dzień przygotuj specjalną, „kosmiczną ofertę” dla wszystkich kupujących. Zaprojektuj materiały reklamowe związane z kosmosem. Możesz też wymyślić konkurs związany z kosmosem, który przeprowadzisz za pomocą profilu na facebooku.
      
  • Dzień Drukarza (29 maja) – to święto poniekąd związane z moją branżą – dlatego tutaj o nim wspominam. Z racji tego, że działam w branży reklamy, to również oferuję wydruki ulotek, banerów czy plakatów. Tego dnia, z okazji Dnia Drukarza, będę miał specjalną ofertę dla wszystkich czytelników bloga, którzy zapisali się do newslettera. Także jeśli do tej pory nie ma Cię na mojej liście, to zapisz się jak najszybciej TUTAJ. Nie pożałujesz :)

Jak widzisz okazji sprzedażowych w maju jest bardzo dużo. A muszę Ci się przyznać, że wybrałem tylko kilka. W tym miesiącu mamy jeszcze przynajmniej kilka innych świąt. Być może wśród nich znajdziesz coś jeszcze, co szczególnie przypadnie Ci do gustu. Przygotowałem plik PDF, z kalendarzem na maj, a w nim zestawione są wszystkie okazje i święta, na które warto zwrócić uwagę.

A czy Ty masz zaplanowane jakieś akcje sprzedażowe i promocje w maju? Jeśli tak to jakie? Podziel się nimi w komentarzu poniżej lub na Facebooku. Jeśli uważasz, że powyższy artykuł przyda się Twojemu znajomemu, to będę bardzo wdzięczny jeśli podeślesz mu link do mojego bloga :)

Udanej majówki!

Przeczytaj także:

 

Zdjęcie: Pixabay

 

Mam dla Ciebie coś jeszcze :)

Już teraz pobierz darmowego e-booka "Jak przestać uganiać się za Klientami i sprawić, by przychodzili do Ciebie sami".

 
E-book jest darmowy.
Podaj tylko swój adres email:

   

Copyright © Paweł Kępa (dawniej Mała Wiejska Firma). Wszelkie prawa zastrzeżone.

Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz akceptujesz Politykę Prywatności i politykę cookies.