Jak sprawić, żeby na transmisji pojawiało się więcej osób? I co najważniejsze, żeby przekładało się to później na wyższą sprzedaż produktów, które pokazujemy podczas takiego live…

Sprzedając swoje produkty lub usługi, chcemy zaprezentować je jak najszerszej publiczności. Zazwyczaj wygląda to tak, że sprzedawca umawia się z potencjalnym Klientem na spotkanie i taki produkt szczegółowo omawia.

Może być też tak, że Klient przychodzi “z ulicy” - np. do sklepu odzieżowego i sprzedawca też prezentuje mu produkty, odpowiada na pytania itd.

Dokładnie taką samą funkcję mogą pełnić transmisje live na Facebooku (ale też na innych portalach). Jednak podczas takiego live możemy w tym samym czasie zaprezentować się tysiącom potencjalnych Klientów.

Żal nie skorzystać z takiej możliwości.

Zasięg transmisji

Tak jak wspomniałem - teoretycznie zasięg jest ogromny.

No i nawet jeśli na swojej transmisji masz 4, 10, 20, czy 50 osób to i tak w wielu przypadkach dużo więcej niż możesz obsłużyć podczas tradycyjnej prezentacji.

Każdy z nas chce jednak więcej.

Do tego pojawiają się kolejne problemy…

Na transmisji wciąż pojawiają się te same osoby.

Liczba uczestników z czasem spada.

A do tego skuteczność sprzedaży też może maleć.

Co zrobić, żeby było lepiej? Jak sprawić, żeby podczas samej transmisji pojawiło się więcej osób? I jak sprawić, żeby po zakończonym live sprzedaż nagle nie spadała, ale by wręcz jeszcze rosła?

Jak się domyślasz, można wykorzystać przede wszystkim organiczne funkcje Facebooka.

Możesz poprosić oglądających o zaangażowanie (lajki, serduszka, komentarze i udostępnienia). Raz na kilka minut poproś o udostępnienie transmisji (ludzie dołączają w trakcie i mogli nie usłyszeć poprzedniej prośby).

Podczas prezentacji każdego produktu proś też o komentarz lub lajki (zapytaj jak się podoba).

Im więcej zaangażowania tym ostatecznie większy zasięg możesz zdobyć.

Reklama transmisji live

Każdy kto próbował pozyskiwać Klientów przez Facebooka wie, że ten tnie zasięgi. I tak na przykład, jeśli Twój fanpage lubi 2000 osób, to realnie posty, które wrzucasz zobaczy 5-10% (100-200 osób w tym przypadku).

Warto więc skorzystać z opcji płatnej reklamy.

Niestety samej transmisji reklamować się nie da.

Ale w poniższym video podpowiadam kilka propozycji, jakie możesz wykonać, aby jeszcze bardziej rozreklamować live przed transmisją (zapraszając więcej osób) oraz jak wykorzystać czas po transmisji i jakie reklamy wyemitować już po zakończeniu live.

Oczywiście wszystkie pomysły, które omówiłem w nagraniu powyżej, możesz wdrożyć w życie w formie płatnej reklamy, ale możesz też wstawić je w formie bezpłatnych postów na swoim fanpage.

Prośba

To o czym była mowa powyżej to tylko mały ułamek korzyści, jakie możesz wyciągnąć z reklamy na Facebooku. Mam jednak prośbę…

Jeśli masz jakiekolwiek pytanie lub wątpliwość związaną z reklamami na Facebooku i Instagramie - napisz do mnie. Postaram się, aby następna moja publikacja była właśnie na ten temat.