Dodano 14 maja 2017
Taki rodzaj działalności Amerykanie określają jako Lifestyle Business. Charakteryzuje się ona wolnością i niezależnością: czasu pracy, miejsca pracy i finansów.
Większość z tego rodzaju działalności to biznesy online. Na przykład może te być portal informacyjny. Wszystkie informacje, które wyświetlają się na portalu zostały napisane tylko raz a czytane są tysiące lub miliony razu. Tak więc wzrost przychodów nie wynika bezpośrednio z ilości włożonej pracy. Tzn. jest tak, ale ta skala rośnie w zupełnie inny sposób. Im większa sprzedaż tym mniejszy jest jednostkowy koszt wytworzenia produktu. W przeciwieństwie do tradycyjnego rozumowania. Np sprzedając rowery – każdy z nich musisz wytworzyć, czyli ponieść pewien stały koszt dla każdej sprzedanej sztuki.
Dzięki takiej przewadze możesz zarabiać zarówno 1000 jak i 10000 czy nawet 100000 miesięcznie, nie ponosząc żadnych dodatkowych kosztów. Tak naprawdę największym Twoim wydatkiem będzie marketing. Musisz dotrzeć ze swoim komunikatem do jak największej liczby osób. Koszty reklamy więc trzeba ponosić zarówno w biznesie lifestyle-owym jak i tradycyjnym.
Taki układ gwarantuje Ci niezależność czasu, w którym pracujesz. Możesz to robić rano, po południu albo w nocy. Wszystko zależy od Twoich indywidualnych upodobań. Jeśli chcesz spotkać się z rodziną albo potrzebujesz kilku dni wolnego, to nie musisz nikogo pytać o zgodę. Wystarczy zaplanować ten czas wcześniej, bo biznes internetowy możesz zautomatyzować.
Jak to zrobić? Wystarczy, że odpowiednio wcześniej przygotujesz wszelkie materiały jakie mają się ukazywać w sieci podczas Twojej nieobecności. Jeśli masz stronę na WordPressie, to w łatwy sposób możesz zaplanować kiedy na Twojej stronie mają się pokazywać konkretne informacje. Możesz też zaplanować kiedy mają się wyświetlać nowe statusy na Facebooku, Instagramie czy innych profilach społecznościowych.
Trzecia przewaga nad tradycyjnym biznesem to niezależność miejsca, w którym pracujesz. Możesz to robić we własnym domu – przy biurku albo w łóżku. Jeśli wolisz, to wynajmij biuro, albo rób to w kawiarni. Możesz też wyjechać na kilkutygodniowe albo nawet kilkumiesięczne wakacje za granicą i nadal bez żadnych problemów możesz prowadzić tam swoją firmę, poznając przy okazji nowe miejsca i kultury.
1. Sprzedaż produktów informacyjnych
Coś co opisałem wyżej. Może to być na przykład portal informacyjny, ale też poradniki w formie video lub tekstowej. Może to być poradnik mówiący o tym, jak schudnąć w ciągu 7 dni, albo jak zbudować własnoręcznie dom lub jak odmłodzić skórę na twarzy. Marża na tego typu produktach może wynieść nawet 90-95%. Uzyskanie takiej marży w przypadku tradycyjnych biznesów nie jest możliwe.
2. Pisanie książek
Nie musisz być wcale rozpoznawalnym autorem, aby pisać książki. Wielu tych rozpoznawalnych zleca pisanie książek innym. Możesz je dla nich pisać. Możesz też wydawać swoje książki pod pseudonimem. Mogą to być zarówno tradycyjne książki drukowane jak i ebooki, dostępne w wersji elektronicznej, co może obniżyć koszty produkcji.
3. Afiliacja
Afiliacja to nic innego jak polecenie produktów innych firm lub osób. W tym przypadku zarabiasz ustalony procent lub stałą kwotę od każdorazowej sprzedaży z Twojego polecenia. Na swojej stronie lub blogu musisz jednak posiadać odpowiedni link do sklepu producenta. Dzięki temu rozpozna on, że ta sprzedaż wynikła z Twojego polecenia. Możesz więc pisać recenzje książek i dodawać tam linki afiliacyjne księgarni, w której jest możliwość zakupu tejże książki.
4. Druk na żądanie
To na przykład wszelkie rodzaju fotoksiążki i innego rodzaju produkty związane najczęściej z fotografią. Podstawą tego rodzaju biznesu jest posiadanie strony internetowej lub aplikacji, w której każdy będzie mógł taką fotoksiążkę sobie zaprojektować. Aplikację wykonujesz tylko raz – na samym początku, później wszystko dzieje się już automatycznie. Pamiętaj jednak o wydruku. I tutaj możesz wykorzystać punkt powyżej – czyli afiliację. Umów się z drukarnią na prowizję od każdego zlecenia na druk. Poproś też o to, aby to drukarnia wysyłała gotowe produkty do Twoich Klientów.
5. Sprzedaż usług
Najczęściej sprzedawane usługi przez internet to chyba tworzenie stron internetowych. No bo gdzie agencja interaktywna ma się reklamować, skoro nie w internecie. Inaczej przeczyłaby swoim racjom. Swoje usługi możesz wykonać gdziekolwiek. Możesz przecież umówić się z Klientami poprzez videokonferencję na Skype i omówić wszystkie szczegóły, a na koniec w ten sam sposób zaprezentować wynik wykonanej pracy. Dokładnie tak samo przeprowadzisz wszelkiego rodzaju konsultacje.
6. Dropshipping
W tym modelu możesz prowadzić własny sklep internetowy bez konieczności magazynowania i wysyłki zamówień. W Polsce działa coraz więcej hurtowni, które umożliwiają ten sposób współpracy. Ty tworzysz swój sklep internetowy i wystawiasz w nim towary z hurtowni. Jak tylko ktoś złoży zamówienie, to przekazujesz je do hurtowni i to ona obsługuje dalszą część zamówienia. Zamówień wcale nie musisz przekazywać ręcznie. Cały proces można odpowiednio zaprogramować i dzięki temu zautomatyzować.
7. Konsultacje i Coaching
Zanim się zabierzesz za ten rodzaj działalności, upewnij się że masz 5-10 lat doświadczenia w temacie, w którym chcesz pomagać innym. Może to być zajęcie dla wszystkich, którzy posiadają konkretną wiedzę i umiejętności. Aby wszystko wypaliło musisz posiadać też odpowiednie zdolności interpersonalne, umożliwiające przekazywanie swojej wiedzy w przystępny sposób.
8. Sprzedaż reklam
Może to być uzupełnienie dla punktu 1 oraz 3. Jeśli posiadasz stronę internetową, z odpowiednio dużą liczbą użytkowników, którzy codziennie ją odwiedzają to możesz wydzielić specjalne miejsce na reklamy innych firm. Możesz zarabiać za konkretną liczbę wyświetleń reklamy lub za czas jej wyświetlania (np. raz na miesiąc).
9. SaaS
SaaS czyli Software as a Service. To rodzaj aplikacji, które działają w sieci. Ty udostępniasz swoim Klientom możliwość korzystania z niej w zamian za miesięczną opłatę. Niewątpliwym plusem takiego rodzaju działalności jest duża przewidywalność. Raczej niemożliwe będzie, że z dnia na dzień wszyscy Klienci zrezygnują z usługi. Jeśli już tak się stanie, to będą to robić pojedynczo – raz na jakiś czas. W tym samym jednak czasie mogą pojawić się dziesiątki lub setki nowych, które uzupełnią lukę w Twoim portfelu.
Jest jeden bardzo ważny szczegół, który umożliwi Ci powodzenie w biznesie typu lifestyle. To publiczność, którą musisz zgromadzić. Zasięg! Jeśli dotrzesz do osób, które Cię polubią i zafają to każdy z pomysłów, jakie wymieniłem powyżej stanie się prosty w realizacji. Zasięgi możesz budować na różne sposoby – począwszy od rozwijania swojego profilu na Facebooku, strony internetowej, płatnych reklam w Google aż po budowanie własnej listy adresów email.
Jeśli powyższy tekst Cię zainteresował i chcesz rozpocząć swój biznes typu lifestyle, ale masz z tym jakiekolwiek problemy, to podziel się nimi w komentarzach lub napisz do mnie. Postaram się pomóc najlepiej, jak potrafię.
Zdjęcie: Pixabay
Już teraz pobierz darmowy samouczek "PUSZKA czyli Przestań Uganiać Się Za Klientami i spraw, by przychodzili do Ciebie sami".
Samouczek jest darmowy.
Podaj tylko imię i swój adres email: