Kiedy idą święta, to trzeba jakoś Klientom powiedzieć, co masz w ofercie oraz jakie są ceny i promocje. I w tym tekście pokażę Ci przykłady na to co możesz zrobić samodzielnie a nawet jak to zrobić.

Takie czynności wykonujesz dopiero w momencie uruchamiania swojej kampanii. Przygotowania należy jednak wykonać dużo, dużo wcześniej. Niektórzy o swoich świątecznych promocjach myślą już w wakacje. I mają rację. W grudniu a nawet listopadzie może być już za mało czasu.

Dużo wcześniej należy więc przygotować się do tego dlaczego Klienci w ogóle mieliby skorzystać z Twojej świątecznej oferty. A także jak ta oferta w szczegółach będzie wyglądać, w jakich datach nasilisz swoje działania, jak przyciągniesz Klientów. A dopiero na sam koniec zaprezentujesz to wszystko np. na grafikach, które pojawią się w Twoim sklepie internetowym, na Twojej stronie www, czy też na social mediach.

I jeśli chodzi o to całe planowanie to szczegółowo pokazuję cały ten proces w kursie „Magia Świątecznego Marketingu”. Z jego szczegółową ofertą zapoznasz się, KLIKAJĄC TUTAJ.

A tutaj, w artykule wracam już do sedna, czyli tego w jaki sposób wzbogacić Twój sklep internetowy (lub stronę) do tego jak sprzedać więcej przed świętami.

Jak sprzedać więcej przed świętami – promocyjny pasek

Zaczynam od najprostszych sposobów na to, by zaprezentować swoją świąteczną ofertę. Pierwszy z nich to pasek informacyjny, który możesz umieścić na dole lub na górze swojego sklepu.

Taki pasek widoczny jest od razu po wejściu na dowolną stronę sklepu. Jeszcze lepszy efekt uzyskasz, kiedy pasek będzie na stałe przyklejony do góry lub dołu ekranu i przesuwał się wraz z tym, jak użytkownik scrolluje stronę.

Jednak jeśli pasek ma być przyklejony, to musi spełniać dwa bardzo ważne warunki: nie zasłaniać tego co jest pod nim, np. ważnych linków i przycisków (jak koszyk albo logo) nie zajmować dużo miejsca; pasek nie może być zbyt wysoki; jeszcze ważniejsze jest to na urządzeniach mobilnych, zwłaszcza na telefonach, gdzie pasek cookies (bo przecież jest on podobny) zajmuje pół ekranu.

Co umieścić na takim pasku? To już wynika z tego jak wcześniej przygotujesz całą swoją kampanię. Poniżej widzisz screen z jednego z polskich sklepów.

Tutaj akurat jest informacja o darmowej wysyłce. Ale Ty przecież możesz wcale nie oferować darmowej wysyłki. Dodatkowo treść na takim pasku może zmieniać się w zależności od dnia. Na przykład w Black Friday będzie na nim coś innego i w Mikołajki też coś innego.

Jeśli chodzi o WordPressa to do stworzenia takiego paska możesz użyć darmowej wtyczki o nazwie „Top Bar” autorstwa WP Darko. Wtyczka jest bardzo prosta w obsłudze.

W wideo poniżej pokazuję, jak w praktyce wykonać taki pasek, za pomocą wspomnianej wtyczki.

Jak sprzedać więcej przed świętami – własne doodle

Kolejna bardzo prosta rzecz do wykonania, która sprawi, że strona lub sklep będą wyglądać bardziej świątecznie. A już samo to może mieć wpływ na sprzedaż. Nie wiesz co to „doodle”? A wiesz co to „Google doodle”?

To okazjonalne logo, które zawsze pojawia się na stronie głównej Google podczas szczególnych dni, takich jak rocznice ważnych wydarzeń.

Święta to jest ważne wydarzenie i Twoja promocja przedświąteczna też jest dla Ciebie ważnym wydarzeniem. Dlaczego więc swojego własnego logo masz nie przerobić na wersję świątecznego doodle.

Tak wyglądało „Google doodle” w 2014 roku.

A tak logo Onetu.

Praktycznie każdy sklep internetowy (np. PrestaShop, Shoplo) czy też każdy szablon na WordPressie, umożliwiają podmianę logo.

Jeśli chcesz to zrobić, to na początek zarchiwizuj swoje obecne logo. Zapisz je sobie np. na pulpicie. Wszystko po to, by po świętach je przywrócić. Natomiast na jego kopii wykonaj świąteczne doodle.

Zrobisz to w najprostszym programie graficznym albo w słynnej już Canvie. Możesz do tego użyć jednej z tysięcy świątecznych grafik, dostępnych na portalu Freepik.

Jak sprzedać więcej przed świętami – świąteczne tło

Na tym samym portalu Freepik znajdziesz również inne grafiki, które możesz wykorzystać do przygotowania swojego sklepu (lub strony) na świąteczną promocję. Może to być np. tło Twojej strony.

Znalazłem pod TYM LINKIEM tysiące kolejnych grafik, których możesz użyć.

Tylko pamiętaj o jednym. Możesz wybrać tło bardziej stonowane, jak np. jedno z poniższych.

Lub bardziej agresywne, jak np. to poniżej.

Pokazuję Ci to po to, bo może i ta druga grafika jest kolorowa, i bardzo świąteczna. Tylko, że kompletnie zaburza spokój Klienta. Odwraca jego uwagę. Spraw, żeby było bardziej czytelnie i przejrzyście, a Klient skupiał się na tym, na czym ma się skupiać, czyli na dodawaniu produktów do koszyka oraz zamawiania.

Jak wstawić takie tło? Tutaj potrzebna będzie modyfikacja szablonu css strony. W WordPressie zrobisz to za pomocą menu „wygląd → personalizacja” a następnie wybraniu opcji dopisania własnego css. Musisz też wgrać plik z tłem na serwer swojej strony. W WordPressie zrobisz to, chociażby za pomocą polecenia „media → dodaj nowe”.

Następnie dopisujesz następujący kod css:

html {
  background: url(link_do_twojego_pliku_z_tlem.jpg) no-repeat top center fixed;
  background-size: cover;
}

 

Ustawienia każdego szablonu mogą się jednak różnić i może to powodować, że dopisać będzie trzeba większy fragment kodu.

Jak sprzedać więcej przed świętami – świąteczny blog

Jeśli w ramach swojego sklepu czy też strony, prowadzisz także bloga to i blog powinien stać się jednym z filarów Twojego świątecznego marketingu. Powinny wtedy na blogu pojawić się wpisy o tematyce świątecznej związanej z Twoją branżą.

Na przykład, jeśli prowadzisz salon kosmetyczny napisz posty na temat:

  • 10 świątecznych fryzur, którymi zachwycisz swoich gości
  • Pomysły na lekki świąteczny makijaż, który zrobisz sama
  • Jakie kosmetyczne zabiegi wykonać przed świętami, aby w ich trakcie czuć się fantastycznie itd.

 

Ale warto w czasie przedświątecznym zadbać też o to, aby właśnie świąteczne wpisy zostały wyróżnione na Twojej stronie. Bo to właśnie przez te wpisy możesz przekonać osoby na Twojej stronie do tego, by w ostatecznym rozrachunku zostały Twoimi Klientami.

Swoje wpisy świąteczne możesz wyświetlić np. w sekcji na stronie głównej sklepu, w bocznej kolumnie albo pod opisami produktów.

W WordPressie można stworzyć kategorię postów o nazwie „święta” i sprawić, żeby to właśnie wpisy z tej kategorii pojawiły się w tych miejscach. Pomoże Ci w tym też wtyczka, np. „List category posts”, autorstwa Fernando Briano. Jest prosta w konfiguracji. A wyświetlanie wpisów odbywa się poprzez wstawienie shortcode w odpowiednim miejscu.

W taki właśnie sposób zadziałały autorki bloga DIY: Dom z duszą.

Prowadzenie bloga to też jeden z filarów marketingu w mojej firmie. A mam ich jeszcze cztery. Jeśli chcesz je poznać to zapraszam do darmowego ebooka pt. „Jak przestać uganiać się za Klientami i sprawyć, aby przychodzili do Ciebie sami”, którego pobierzesz KLIKAJĄC TUTAJ.

Przestań Uganiać Się Za Klientami i spraw, by przychodzili do Ciebie sami

Na blogu poruszam różne tematy, zagadnienia i pomysły na to, by Twoja firma mogła się rozwijać oraz pozyskiwać Klientów, jak choćby w tym artykule.

Jednak oś moich wszystkich działań (i mam nadzieję, że w przyszłości także Twoich), które prowadzą do tego rozwoju oparta jest na 5 punktach.

Te 5 punktów omawiam w krótkim darmowym samouczku pt.: "PUSZKA, czyli Przestań Uganiać Się Za Klientami i spraw, by przychodzili do Ciebie sami". Samouczek dostępny jest w formie e-booka PDF wzbogaconego 10 lekcjami video. Z tych 5 punktów wychodzą kolejne działania, które opisuję na blogu.

Aby otrzymać dostęp do samouczka, kliknij w link poniżej.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Jak sprzedać więcej przed świętami – czysty koszyk

Jeśli prowadzisz sklep internetowy to na pewno znasz pojęcie „porzuconych koszyków”. Więcej na ten temat znajdziesz we wpisie pod TYM LINKIEM.

Jest przynajmniej kilka czynników, które mają wpływ na porzucanie koszyków. Jednym z nich jest bałagan na ekranie koszyka sklepu.

Im więcej bajerów na tym ekranie tym gorzej. A często można tam spotkać np. pasek z postępem zamówienia, jak ten poniżej.

Przez taki pasek, Klient zamiast posuwać się do przodu ze swoim zamówieniem, zastanawia się, czy kliknąć w poprzedni krok i czegoś nie uzupełnić. Przez to cofa się w procesie składania zamówienia.

Kolejny element to chociażby pole na wpisanie kodu rabatowego.

Wstawienie takiego okienka powoduje, że Klient zaczyna szukać tego kodu, nawet jeśli go nie ma. Szuka w Google, szuka na Facebooku... I nie składa zamówienia.

Co jeszcze bardziej odciąga Klienta od złożenia zamówienia? Każdy zbędny element, taki jak wyświetlenie różnych linków, ikonek programów, do których sklep należy itd. Te wszystkie elementy powinny pojawić się dużo wcześniej na drodze zakupowej. Koszyk powinien być tylko tabelką z przyciskiem „zamawiam” :)

Zobacz. Właśnie w ten sposób wygląda koszyk w moim blogowym sklepie. KLIKNIJ

Jak sprzedać więcej przed świętami – przerażenie i informacja

W swoim sklepie (i to nie tylko z okazji świąt) warto zainstalować też licznik. Ale nie chodzi o licznik odwiedzin tylko licznik czasu.

Taki licznik może odliczać np.:

  • czas do świąt
  • czas do końca promocji
  • czas, który pozostał do złożenia zamówienia, aby paczka wysłana została jeszcze dziś
  • itd.

 

Taki licznik możesz stworzyć sobie chociażby za pomocą narzędzia beTimes (link). Poniżej umieszczam video, w którym pokazuję, jak zrobić to krok po kroku.

Jak sprzedać więcej przed świętami – popupy

Popupy są denerwujące. Wyskakują na ekranie zawsze w najmniej oczekiwanym momencie. Prawda jest jednak taka, że wszelkie badania pokazują iż są przy tym bardzo skuteczne.

I takie popupy niewątpliwie odpowiadają na pytanie zawarte w tytule tego artykułu – jak sprzedać więcej przed świętami.

Na tym blogu nie zaświadczysz popupa, który wyskoczy Ci przed oczy bez Twojej wiedzy. Wyskoczy, kiedy o to poprosisz, np. klikniesz w konkretny przycisk. Celowo zrezygnowałem z automatycznych popupów. Bo nie chcę za wszelką cenę sprzedawać czegokolwiek przez denerwowanie popupami.

Także tak samo jak w przypadku powyższych podpowiedzi tak i tu decyzja czy tego użyjesz czy nie, należy do Ciebie.

Jeśli jednak się zdecydujesz to podpowiem Ci, w jakich sytuacjach warto ich użyć.

1. Popup na porzucone koszyki

Wyświetlasz go, kiedy Klient dodał już coś do koszyka ale właśnie chce wyjść ze sklepu. Ma to na celu powrót do zakupów i finalizacji zamówienia. A jest o co walczyć. Bo około 80% osób porzuca koszyki. Co za tym idzie, uratowanie wszystkich takich niedokończonych zamówień, może zwiększyć Twoją sprzedaż aż pięciokrotnie!

2. Pierwszy raz na stronie

Dzięki cookies możesz dowiedzieć się więcej o wszystkich osobach na Twojej stronie. Między innymi dzięki cookies wiesz, czy dana osoba już kiedyś była na Twojej stronie czy nie. Możesz więc każdej z tych osób wyświetlić inny popup.

Na przykład osobom, które dopiero pierwszy raz są w Twoim sklepie wyświetlasz popup z informacją o rabacie, jaki chcesz im dać na pierwsze zakupy. Natomiast tym, którzy są już po raz kolejny możesz wyświetlić popup z zapytaniem czy ta osoba nie potrzebuje Twojej pomocy w celu odnalezienia szukanego produktu.

Tym, którzy są po raz kolejny możesz też wyświetlić spersonalizowaną ofertę. W cookies zbierać bowiem możesz historię produktów, jakie dana osoba przeglądała w Twoim sklepie. Wyciągasz na tej podstawie wnioski (a właściwie Twój sklep wyciąga) i prezentuje tej osobie odpowiednie produkty, jeszcze bardziej zachęcając ją do zakupu.

3. Przypomnienie

W takim popupie przypominającym możesz wyświetlić połączenie informacji, o których już wspominałem w artykule. Może to być przypomnienie o jakimś świątecznym artykule na blogu. Może to być przypomnienie o tym, że jeszcze tylko przez 2 dni gwarantujesz dostawę zamówień przed świętami. Do tego zegar odliczający ten czas. Słowem, umieść sobie w takim popupie wszystko to, co zaplanowane zostało w Twojej świątecznej strategii.

Takie popupy stworzysz za pomocą odpowiednich wtyczek. W przypadku WordPressa może to być np. „Popup Maker”, autorstwa WP Popup Maker. Wtyczka ta umożliwia korzystanie z 26 różnych warunków, które musi spełnić dany użytkownik, aby dany popup został mu wyświetlony.

Jak sprzedać więcej przed świętami – kolory

Na pewno także świąteczne kolory są czymś, co pozwoli Ci sprzedawać więcej. A jeśli kolory to te kojarzące się ze świętami, czyli przede wszystkim czerwony. Możesz też użyć zielonego, złotego, niebieskiego i białego.

Co z tymi kolorami? Do czego je wykorzystać? Do wszystkiego tego, o czym była mowa wyżej. Nie musisz przecież zmieniać całej kolorystyki swojego sklepu.

Użyj więc tych kolorów na pasku informacyjnym, w popupach, na obrazkach do artykułów blogowych o tematyce świątecznej, na liczniku odliczającym czas itd.

Na screenie poniżej znajdziesz świąteczne kolory, jakie proponuje Adobe – producent programu graficznego Photoshop. Ale możesz poszukać też własnych inspiracji i kolorów.

Chcesz sprzedać więcej czy tylko zrobić dobre wrażenie?

Pokazałem Ci 8 sposobów, które w dość łatwy sposób możesz wdrożyć. Nawet nie wspomniałem o tak podstawowej sprawie jak to, żeby w sklepie umieścić świąteczny baner z aktualną promocją.

Tylko zanim zaczniesz urozmaicać swoją stronę lub sklep z okazji świąt, warto zadać sobie najpierw jedno pytanie: „chcesz sprzedać więcej czy tylko zrobić dobre wrażenie?”.

Bo popupy, paski informacyjne, banery czy też świąteczne logo pięknie wyglądają. Ale co na nich konkretnie umieścić? Kiedy opublikować? Jakich argumentów użyć? Do kogo skierować? Czyli co konkretnie zrobić, żeby faktycznie sprzedać więcej w te święta?

Ponadto to, co widoczne na pierwszy rzut oka, czyli kolorowe banery i reklamy na FB to tylko mały procent wszystkich działań.

Między innymi o tym wszystkim mówię w kursie „Magia Świątecznego Marketingu”, z którym zapoznasz się pod TYM LINKIEM.

Gorąco Cię do niego zachęcam i zapraszam : )

No więc odpowiedzieliśmy sobie na pytanie jak sprzedać więcej przed świętami? Czy też wciąż w Twojej głowie jest pustka?

Wydaje się, że promocję stworzyć jest prosto, ale czy tak jest naprawdę?

Tak czy inaczej na pewno tych kilka zmian o których wspomniałem wyżej może okazać się pomocne podczas okresu przedświątecznego! Sprawią, że Klienci polubią Twój marketing i zostaną z Tobą na dłużej.

Przeczytaj także:

 

Zdjęcie: Pixabay