Dodano 30 marca 2017
Mogłoby się wydawać, że kartki odeszły w zapomnienie w dzisiejszym cyfrowym świecie. Nie do końca jest to prawda. Możesz wysłać tradycyjną kartkę papierową do bazy swoich Klientów. Najlepiej jeśli będzie to kartka zaprojektowana i wydrukowana dla Ciebie. Usługa ta wcale nie jest droga i wydruk 100 kartek z Twoim logo zamknie się w kwocie nieco ponad 100 zł, a sprawi niezapomniane wrażenie na odbiorcach. Pamiętaj, aby każdą kartkę podpisać osobiście.
Możesz również wysłać kartkę elektroniczną – zarówno w formie emaila jak i umieszczoną w portalach społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram. Na kartce umieść też hasło promocyjne. Jeśli Klient dokona zakupów u Ciebie i poda hasło z kartki, otrzyma dodatkowy rabat.
Prawdopodobnie w Twojej okolicy odbywa się impreza, związana ze Świętami. Może to być nawet konkurs dla uczniów w szkołach. Zasponsoruj nagrodę dla najlepszych prac. Postaraj się aby na dyplomach, wyróżnieniach i do nagród była dołączona informacja o tym, że Twoja firma ufundowała nagrodę. Najlepiej, jeśli w tych miejscach pojawi się Twoje logo. Wieść o hojnym sponsorze szybko rozniesie się w okolicy.
Jeśli prowadzisz sklep stacjonarny, umieść w jego różnych zakątkach kolorowe jajka. Każdy z Klientów, który znajdzie jajko będzie miał prawo do nagrody lub rabatu na zakupy. Umieść ulotki lub plakaty z informacją o konkursie w witrynie swojego sklepu.
W przypadku gdy prowadzisz biznes internetowy, możesz wykorzystać podobny mechanizm. W różnych miejscach na stronie umieść obrazki kolorowych jajek. Promuj osoby, które doczytają artykuły do końca. W zamian za odnalezione jajka, przydziel rabat na zakupy lub obdaruj znalazcę firmowym gadżetem.
Bardzo dobrym pomysłem jest przygotowanie gotowych koszyków prezentowych z wykorzystaniem sprzedawanych na co dzień produktów. Ładnie opakowane koszyki w formie prezentów będą dużo chętniej kupowane od tych dostępnych na półkach. Jest to też bardzo dobry sposób na dołączanie do takich paczek zalegających towarów, które nie cieszą się dużą sprzedażą.
Wykorzystaj metody content marketingu. Przygotuj dla swoich Klientów broszury. Ale nie ze swoją ofertą. Umieść w folderze artykuły na temat Świąt Wielkanocnych. Niech będą to np. porady o świątecznych tradycjach i zabawach, które można w tym czasie przeprowadzić wraz z gośćmi, którzy nas odwiedzą. Idealnie sprawdzą się też przepisy na świąteczne dania, takie jak babki, mazurki czy baranki.
Najlepszy efekt dadzą artykuły, które w pośredni sposób związane są z Twoją branżą. Jeśli prowadzisz sklep spożywczy – umieść przepisy. Jeśli jesteś właścicielem sklepu z artykułami sportowymi, wstaw pomysły na zabawy na świeżym powietrzu – np. śmigus dyngus na rowerach. W tekstach delikatnie zasugeruj, że potrzebne rzeczy można zakupić właśnie u Ciebie.
Do każdego zakupu dołącz świąteczny gadżet – kolorową naklejkę – jajko lub magnes na lodówkę. Na gadżetach możesz oczywiście zamieścić swoje logo lub adres strony internetowej. Podobnie jak z kartkami w punkcie 1, czy broszurami w punkcie 5 – nie jest to duży wydatek. Jeśli nie masz czasu na przygotowanie takich gadżetów zgłoś się do agencji reklamowej, która zrobi to za Ciebie lub napisz do mnie na pawel@pawelkepa.pl.
Zaproś swoich Klientów za pomocą Facebooka do tego, aby przesyłali swoje wielkanocne zdjęcia. Zaproponuj nagrodę dla najlepszych lub najbardziej kreatywnych osób. W zamian przyznaj wartościową nagrodę. Może to być również rabat na zakupy w Twojej firmie. Podczas konkursu możesz oczywiście zachęcać do skorzystania z Twojej oferty.
Zorganizuj zbiórkę żywności. Najlepiej, jeśli będą to suche produkty o długim terminie przydatności. Czas Świąt ma być czasem radosnym dla wszystkich, a niestety najbardziej ubogie osoby nie mogą sobie pozwolić nawet na podstawowe przyjemności. Wspólnie z Twoimi Klientami pomożecie potrzebującym, a dodatkowo Twoja firma zyska uznanie w oczach wielu osób. Każdemu darczyńcy możesz też wręczyć kupon promocyjny na zakupy u Ciebie.
Ten pomysł wymaga trochę większego zaangażowania. Wypożycz stroje zająców lub zatrudnij profesjonalistów – mogą to być np. szczudlarze w strojach zająców, którzy zrobią furorę na mieście. Przy okazji przechadzki będą rozdawać słodycze oraz ulotki Twojej firmy.
Zorganizuj w swojej firmie konkurs zajęczych skoków. Na podłodze przy wejściu naklej co 20 cm pasek taśmy, który będzie oznaczony odpowiednią liczbą. Za skok na określoną odległość przyznaj odpowiednią nagrodę – np. firmowe gadżety, kupony rabatowe lub przydatne produkty z Twojej oferty. Możesz również prowadzić ranking najlepszych skoków. Nie zapomnij poinformować o całej akcji na swoich profilach w portalach społecznościowych.
Zaoferuj kupującym pakowanie zakupów w formie prezentów. Możesz pakować tradycyjnie – w kolorowe papiery. Możesz również pakować prezenty w wielkanocne koszyczki. Do każdego z nich możesz dołączyć kupon na zakupy lub informację o tym, gdzie prezent został zakupiony. Tak zapakowane prezenty wywołają niezapomniane wrażenia na obdarowywanej osobie.
Jak widzisz sposobów na wielkanocny marketing jest naprawdę sporo. 11 punktów, które widzisz powyżej to tylko inspiracje. Możesz je rozbudować lub przystosować do swojego profilu działalności.
Pomyśl, w jaki jeszcze sposób możesz urozmaicić okres świąteczny w swoim biznesie. Podziel się w komentarzu z innymi czytelnikami.
Pamiętaj też, że jeśli zdecydujesz się na wdrożenie powyższych pomysłów i napotkasz na problemy lub pytania – jestem do Twojej dyspozycji. Napisz na pawel@pawelkepa.pl i zapytaj.
Będę również bardzo wdzięczy za wszystkie udostępnienia i polubienia tego artykułu.
Zdjęcie: Pixabay
Już teraz pobierz darmowy samouczek "PUSZKA czyli Przestań Uganiać Się Za Klientami i spraw, by przychodzili do Ciebie sami".
Samouczek jest darmowy.
Podaj tylko imię i swój adres email: