Jak targetować reklamy na Facebooku i Instagramie

Jak targetować reklamy na Facebooku i Instagramie

Dodano       Jak targetować reklamy na Facebooku i Instagramie 5.00 / 5 (3)

Jak targetować reklamy na Facebooku i Instagramie? Do jakiej grupy docelowej uderzać? Jakie zainteresowania? A może konkretny obszar geograficzny?

Kiedy dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z reklamami w ekosystemie FB, najczęściej targetujesz odbiorców wg zainteresowań.

Jeśli handlujesz odzieżą, możesz targetować reklamy do osób zainteresowanych modą.

Jeśli masz firmę budowlaną, możesz targetować reklamy do osób zainteresowanych remontem.

Jeśli sprzedajesz zdrową żywność, możesz targetować reklamy do osób zainteresowanych weganizmem...

Dzięki temu, że Facebook ciągle nas śledzi, wie o nas sporo. Wie, kto interesuje się modą, remontami, weganizmem itd. Więc wie też, komu ma pokazać Twoją reklamę.

Ale to dopiero początek.

Skuteczność reklam na Facebooku

Reklamy w social mediach nadal są piorunująco skuteczne. Co za tym idzie, reklamodawców też przybywa. Emisja staje się przez to droższa niż dotychczas. Zwłaszcza w branżach, gdzie jest duża konkurencja warto pomyśleć o czymś więcej.

Dlatego poniżej zamieszczam nagranie, w którym pokazuję, w jaki sposób w obecnej chwili podchodzę do targetowania grup odbiorczych.

W video pokazuję m.in.:

  • jak wykorzystuję mechanizm zawężania;
  • jak wybierać zainteresowania dodatkowe;
  • jak przykuć uwagę i zdobyć zainteresowanie odbiorcy;
  • jak wywołać pozytywne emocje u odbiorcy;
  • jak sprawić, żeby osoba, która zobaczy reklamę z chęcią w nią kliknęła.

 

To wszystko zebrane w całość, uzupełnione Twoją ofertą, daje duże szanse na podniesienie skuteczności reklamy.

Przykłady targetowania reklam na FB i IG

Nagranie obejrzysz poniżej.

Spójrz jeszcze jak może wyglądać przykładowa reklama, skierowana do grupy, którą omówiłem w nagraniu.

Przykłady reklam przy zawężonym targetowaniu reklam na Facebooku

Branża nie ma tu żadnego znaczenia.

Wróćmy do naszych przykładów ze wstępu.

Przykład 1: Handel odzieżą + koszykówka

Nawet jeśli handlujesz odzieżą wizytową dla poważnych osób to na pewno wiesz, że po pracy każdy z nas ma jakieś swoje pasje. I nawet najbogatszy Polak, Michał Sołowow lubi pościgać się w rajdach samochodowych. A kto wie, może też jest fanem koszykówki?

Przykład 2: Firma budowlana + koszykówka

W tym przypadku możesz wykorzystać takie hasła reklamowe jak “Po remoncie lubimy sobie zagrać mały turniej w kosza” albo “Remontujemy domy, ale jeśli zechcesz to wybudujemy Ci także boisko do koszykówki”.

Przykład 3: Zdrowa żywność + koszykówka

Nie ma wątpliwości, że dieta jest jednym z podstawowych czynników jeśli chodzi o osiąganie dobrych wyników w sporcie.

Dziwnie?

Na pierwszy rzut oka tak. Ale nie pewno mało kto przejdzie obok takiej reklamy obojętnie. Odbiorcy będą na nie zwracać uwagę. I nawet jeśli teraz nie klikną i nic nie kupią, to prawdopodobnie zapamiętają Twoją śmiałą propozycję.

To oczywiście tylko przykłady, ale jeśli chcesz, to odezwij się do mnie. Spróbuję znaleźć takie dodatkowe zainteresowania także dla Twoich produktów lub usług.

Prośba

Reklamy na Facebooku i Instagramie nie kończą się na targetowaniu odbiorców. Jeśli masz więc jakiekolwiek pytania odnośnie promowania się w tych social mediach - napisz do mnie w dowolny sposób.

Postaram się nagrać o tym kolejny film!

Oceń artykuł:  

 

Mam dla Ciebie coś jeszcze!

Już teraz pobierz darmowy samouczek "PUSZKA czyli Przestań Uganiać Się Za Klientami i spraw, by przychodzili do Ciebie sami".

 
Samouczek jest darmowy.
Podaj tylko imię i swój adres email:

   

Copyright © Paweł Kępa. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz akceptujesz Politykę Prywatności i politykę cookies.

Spis treści