Ile kosztuje reklama na Facebooku i Instagramie

Ile kosztuje reklama na Facebooku i Instagramie

Dodano       Ile kosztuje reklama na Facebooku i Instagramie 4.64 / 5 (11)

No właśnie… ile kosztuje reklama na Facebooku, a ile na Instagramie? Ile trzeba wydać, by były efekty? Czy jest jakiś cennik albo tabelka? Czy wystarczy 5 zł dziennie? Czy może potrzeba przynajmniej kilku tysięcy miesięcznie?

Jeśli obserwujesz mnie od jakiegoś czasu to pewnie wiesz, że chętnie korzystam z podejścia “5 zł dziennie”. Zwłaszcza kiedy próbuję dotrzeć do jakiejś nowej grupy odbiorców. Nie ma lepszego sposobu niż przekonać się na własnej skórze. Najlepiej wydając na to jak najmniej.

Możesz więc zacząć od 5 zł dziennie i sprawdzić. To działa rewelacyjnie. Na dłuższą metę taka strategia będzie jednak dość słaba. Owszem nie wydasz zbyt wiele, ale i wyniki nie będą rewelacyjne.

Tania reklama na Facebooku i Instagramie

Ale generalnie nie ma jednej dobrej odpowiedzi jeśli chodzi o dobry budżet.

Dobre wyniki możesz osiągać zaczynając już od 500 zł miesięcznie. Problem z tymi niskimi budżetami jest jednak znaczący. Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z reklamą na Facebooku czy Instagramie to na początku musisz się tego nauczyć (nawet jeśli ktoś robi te reklamy dla Ciebie w formie usługi).

Tak samo FB i Instagram musi się nauczyć Twojej strony lub sklepu, zachowań Twoich Klientów itd. To trwa. A przy niskim budżecie trwa dłużej.

Żeby wszystko “zatrybiło”, najczęściej potrzeba ok. 3 miesięcy. Warto uzbroić się więc w cierpliwość. No i przy niskim budżecie, osiągając słabe efekty, tej cierpliwości może nie wystarczyć.

Dlatego lepiej wygospodarować przynajmniej tysiąc lub dwa miesięcznie. Przy tym budżecie można osiągnąć już rewelacyjne rezultaty.

Czy branża ma znaczenie?

Branża też. Ale nie tylko. Na powodzenie reklamy na Facebooku i Instagramie wpływ ma mnóstwo mniejszych i większych czynników, takich jak:

  • wybrana grupa docelowa;
  • obszar, na którym się reklamujesz;
  • wiek i płeć Twoich odbiorców;
  • zachowania i zainteresowania;
  • termin, w jakim się reklamujesz;
  • budżet;
  • cel, jaki chcesz osiągnąć;
  • reklama jaką wyświetlisz;
  • itd.

 

Jak wyliczyć cenę reklamy na Facebooku lub Instagramie w Twoim przypadku?

Przygotowałem krótkie video oraz kalkulator, w którym pokazuję, jak wyliczyć cenę reklamy i jakie szacunkowe efekty możesz przy wybranym budżecie osiągnąć.

Przede wszystkim obejrzyj video, które zamieszczam poniżej.

Pokazałem tu przykłady różnych reklam oraz rezultaty, jakie można osiągnąć przy różnych budżetach (od 500 do 2000 zł miesięcznie). Od razu widać, czy dana reklama się opłaci czy nie. Analogicznie, do tego co pokazałem w video, możesz też wykonać taką symulację, opierając się na własnej sytuacji.

Link do menedżera reklam:

Menedżer reklam Facebooka

Jeśli zechcesz prowadzić swoje reklamy samodzielnie, w tym momencie kończą się Twoje koszty. Ale jeśli zechcesz zatrudnić agencję, która się na tym zna i zrobi to za Ciebie, to trzeba doliczyć jeszcze koszt tej usługi.

Aby było łatwiej to zrobić, poniżej zamieszczam prosty kalkulator, który pozwoli Ci poznać orientacyjny koszt takiej obsługi.

1000 zł 100 000 zł

Kalkulator pokazuje kwoty netto. Wycena jest tylko szacunkowa i nie jest ofertą w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.

1000
700

To są oczywiście tylko szacunki i wszystko wychodzi w praktyce. Nie ma się co zastanawiać, zwłaszcza że mamy tą możliwość reklamowania się nawet za 5 zł dziennie.

Prośba

Na koniec mam jeszcze małą prośbę. Ponieważ to video to fragment większej serii na temat reklamy na Facebooku i Instagramie, chciałbym prosić Cię o przysługę.

Napisz do mnie (w dowolny sposób) czy masz jakieś pytania, wątpliwości lub sugestie w tym temacie. A ja postaram się, żeby następne video lub artykuł było właśnie na ten temat.

Oceń artykuł:  

 

Mam dla Ciebie coś jeszcze!

Już teraz pobierz darmowy samouczek "PUSZKA czyli Przestań Uganiać Się Za Klientami i spraw, by przychodzili do Ciebie sami".

 
Samouczek jest darmowy.
Podaj tylko imię i swój adres email:

   

Copyright © Paweł Kępa. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz akceptujesz Politykę Prywatności i politykę cookies.

Spis treści