Czasy kiedy można było sobie pozwolić na nieistnienie w Google już dawno minęły. Często kupujemy na aukcjach przedmioty od ludzi z drugiego końca Polski, mimo że tuż pod nosem możemy kupić to samo, za podobną cenę. Dlaczego? Bo małych, lokalnych firm nie da się znaleźć w internecie. Nie dbają o tą obecność. I właśnie to może być Twoją olbrzymią przewagą konkurencyjną.

Szukamy rozwiązań naszych problemów w Google

Czego szukamy w Google? Szukamy tam rozwiązań naszych problemów. Niekonieczne są to wyszukiwania skupione na konkretnym problemie. Np. użytkownik nie szuka strzyżenia włosów. Wpisze w wyszukiwarkę „Jaka jest najmodniejsza fryzura latem 2017” albo coś podobnego. Dzięki temu, że Google skupia się w tej chwili na wynikach lokalnych, wspomagając przy tym małe firmy, masz szansę, aby Twoja strona wyświetliła się mu jako pierwsza. Warunków jest kilka:

  • musisz posiadać stronę www, przyjazną dla smartfonów,
  • poza ofertą musisz publikować na niej ciekawe treści – jak na przykład porady, nowe trendy, rozwiązania częstych problemów Klientów,
  • musisz ją na bieżąco aktualizować.

Stąd już prosta droga, do tego aby osoba zainteresowana problemem, stała się Twoim następnym Klientem. I nie tylko w przypadku salonów fryzjerskich się to sprawdzi, ale również w każdym innym rodzaju działalności. Począwszy od poszukiwań osoby, która wyczyści mój dywan czy samochód aż po poszukiwania firm, które dostarczą materiały potrzebne do remontu domu.

Ludzie już nie pytają tak często swojej rodziny i znajomych. Nie radzą się w pewnych trudnych bądź intymnych sprawach. Wolą to zrobić anonimowo w wyszukiwarce i tam znaleźć odpowiedzi na nurtujące ich problemy. Ufamy odpowiedziom, które znajdujemy w Google.

Oczywiście to, aby Twoja firma pojawiła się na szczycie wyszukiwań nie jest wcale taką prostą pracę. Możesz zlecić to komuś, ale jest to również do wykonania samodzielnie. Wystarczy chęć, odrobina wolnego czasu i systematyczność. Warto poświecić sześć miesięcy a nawet pełen rok takiej systematycznej, ciężkiej pracy. Warto, bo efekt będzie bardzo zadowalający i pozwoli utrzymać Twoją przewagę nad konkurentami.

Google chce Ci pomóc

To nie jest tak, że wyniki w wyszukiwarce są losowe. Wielu moich Klientów myślało, że zaraz po tym, jak wykonam dla nich stronę internetową, znajdą się na pierwszym miejscu wyszukiwania. Wcale tak nie jest. Google chce przede wszystkim pomóc osobom, które szukają. Wszystkie strony są dokładnie przebadane. To nie jest jakaś głupia maszyna, którą można oszukać. Aktualizacje algorytmów odpowiadają za to, aby osoba szukająca uzyskała najbardziej satysfakcjonującą ją odpowiedź. Taką, która będzie najbardziej wartościowa.

Skąd Google bierze te wszystkie dane? Oczywiście ze swoich usług, które udostępnia za darmo wszystkim właścicielom stron internetowych. Są to np. statystyki Google Analytics. Ty, jako właściciel strony otrzymujesz informacje o ilości wizyt na niej, a Google jeszcze bardziej wartościowe dane o tym, jak dużo czasu użytkownicy spędzają na Twojej stronie. Ten czas może świadczyć o tym, że Twoja treść jest wciągająca i daje odpowiedź na poszukiwany problem.

Co dostajesz Ty jako właściciel strony za to, że Twoje treści są wciągające i dają odpowiedzi na szukanie pytania? Oczywiście jeszcze więcej odwiedzających Twoją stronę, którzy trafiają z wyszukiwarki. Google odwdzięcza się Tobie, bo jego Klienci też są zadowoleni z wyników, jakie otrzymują. Dobra wymiana prawda?

Skąd mam wiedzieć czego ludzie szukają w Google?

Jest szereg narzędzi, które potrafią odpowiedzieć na to pytanie. Jednym z nich jest KeywordTool. Już po wejściu na stronę widzimy duży nagłówek: „Sprawdź czego Twoi Klienci szukają w Google”. Narzędzie to podpowiada jakie dokładnie frazy wpisywane są w Google i powiązane jednocześnie z Twoją branżą.

Wystarczy wpisać słowo kluczowe związane z Twoimi produktami lub usługami. Wybrać wyszukiwarkę Google i zaznaczyć język – np. polski. W zamian dostaniemy w odpowiedzi listę często wpisywanych fraz, które są związane z naszym słowem kluczowym. I to właśnie na te tematy musisz umieścić odpowiedzi na swojej stronie internetowej.

Być może w ten sposób jesteś na tym Blogu. Skorzystałem z KeywordTool i sprawdziłem czego szukają ludzie w związku z reklamowaniem swoich firm. Następnie napisałem na ten temat artykuły, które znalazły się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Stwórz więc wartościowe artykuły na znalezione frazy. Jeśli będzie to np. fraza „Jak wyczyścić plamy na dywanie” to napisz najlepszy artykuł, jaki tylko potrafisz. Niech zawarte będą w nim najlepsze porady i sposoby na usunięcie tych plam. Nie bój się, że ktoś kto to przeczyta sam wyczyści sobie dywan. Owszem znajdą się takie osoby – jak w każdej innej sytuacji życiowej – musisz się z tym liczyć. Ale znajdą się też takie, na których zrobisz wrażenie eksperta w danej dziedzinie i będą chciały skorzystać z Twojej usługi. I to Ty wyczyścisz ostatecznie ten dywan.

Stworzony przez Ciebie artykuł powinien być napisany zwięźle i przyjaźnie. Tak, aby jego czytelnicy dzielili się nim z innymi znajomymi. Udostępniali na swoich profilach Facebook i innych social mediach. To przyniesie Ci kolejne źródło osób na Twoją stronę.

Jak jeszcze możesz wypromować swój artykuł? Znajdź w Google inne teksty, na ten sam lub podobny temat, wpisując po prostu odpowiednią frazę w wyszukiwarce. Pod większością z nich można dodać komentarz. Zrób to i Ty. Skomentuj tekst innego autora, pochwal go za bardzo dobre porady, ale podpowiedz też, że w Twoim można znaleźć jeszcze więcej podpowiedzi na zadany temat.

Konsekwencja i regularność

To już chyba najbardziej popularne słowa kluczowe na tym blogu. Ale tak samo i w tym przypadku. Kiedy chcesz pozyskiwać więcej osób odwiedzających Twoją stronę poprzez Google, musisz zadbać o konsekwencję i regularność w swoich działaniach. Publikuj nowe artykuły regularnie – tak samo, jak staram się robić to ja.

Pamiętaj też, aby w każdym artykule dawać z siebie wszystko. Nie zostawiać niedomówień. Nie bój się, że artykuł będzie za długi i ludzie nie będą chcieli go przez to czytać. Wcale tak nie jest. Wolisz chyba znaleźć odpowiedź na szukany problem na jednej stronie, zamiast przekopywać się przez kolejne wyniki z Google, na których znajdują się szczątkowe odpowiedzi.

Zadbaj też o to, aby Twój artykuł na stronie opatrzony został odpowiednimi meta tagami – opisem, słowami kluczowymi i tytułem. Muszą być spójne z całym tekstem. Jeśli używasz WordPressa, wystarczy, że zainstalujesz dowolną wtyczkę SEO. Jeśli jest to inny system CMS, to może być to bardziej skomplikowane.

Jak więc widzisz, da się pozyskać darmowy ruch z Google. Darmowy, to nieznaczy jednak bezpłatny. Ty za to płacisz swoją pracą. Całą tą operację możesz też komuś zlecić.

Jeśli zainteresowała Cię tematyka tego wpisu, to zapraszam do skomentowania. Czekam na wszelkie pytania zarówno tutaj jak i na Facebooku. Możesz też do mnie wysłać maila. Na każdą wiadomość chętnie odpowiem.

Przeczytaj także:

 

Zdjęcie: Pixabay